Wikia

Yodapedia

2JTJ Personal Navigation Droid

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

2JTJ Personal Navigation Droid
2JTJ.jpg
Product
Model:

2JTJ Personal Navigation Droid

Klasse:

Klasse 3

Fabrikant:

Genetech

Specificaties
Hoogte:

1,70 meter

Functies
Taken:

Persoonlijke navigatie

Quote: "Tree root, two centimeters ahead."
-- 2JTJ

Een 2JTJ Personal Navigation Droid was een Klasse 3 Droid die werd toegewezen aan personen met een zeer slecht zicht of van wie het gezicht onherroepelijk beschadigd was.

UitzichtEdit

Een 2JTJ was een humanoide Droid met een chroomachtige beplating. Het had twee lange armen, twee benen en een hoofd dat bestond uit een centrale sensor die op één groot centraal oog leek.

MissieEdit

In een gemiddeld jaar werd zo’n 80% van de 2JTJ’s verkocht aan instellingen, ziekenhuizen en rehabilitatiecentra. Dokters en medisch personeel maakten vaak gebruik van deze Droids om patiënten te helpen die hun zicht bijna of volledig waren verloren en ook voor personen die moesten wachten op Cyborg implantaten. De andere 20% werd verkocht aan personen die vaak eenzaam waren en van de Droids leden van hun huishouden maakte.

De 2JTJ had veel elementen van een gewone Protocol Droid. De kop was gevuld met sensors die alle soorten scans konden maken, zoals infrarode scans, echolocatie en zeer zwakke, ongevaarlijke lasers om afstanden in te schatten. De Droid had langere armen om eventuele valpartijen te voorkomen.

De 2JTJ was een degelijke chauffeur die via zijn automatische kaartlezer de weg makkelijk vond. De Droid was bekend om zijn karakteristieke beschrijvingen van alles wat het onderweg tegenkwam.

Of de Droid nu mannelijk of vrouwelijk was van programmatie, de 2JTJ kon af en toe zeer bijdehands zijn. De Droid was goedgeluimd en met zijn zeer vlotte babbel was het soms een handig instrument in de therapielessen van personen die hun zicht hadden verloren.

GeschiedenisEdit

Genetech kon langzaamaan de markt met de 2JTJ veroveren door hun Droids ook aan te prijzen bij niet-Mensen. De Miraluka, die zonder zicht werden geboren, stonden open voor deze Droids, net als andere species die vooral ‘zagen’ door andere zintuigen. Vooral in drukke gebieden kwam een 2JTJ van pas.

Toen Jedi Master Tahl haar zicht verloor, schonk Yoda haar 2JTJ cadeau. De Droid wende al snel aan de nieuwe meester. Tegen haar eigen weten in, bevatte de Droid een opnametoestel in de borstkas dat daar door Xanatos was geplaatst, de voormalige Padawan van Qui-Gon Jinn die uit was op wraak. De Jedi verspreidden daarom valse informatie waardoor TooJay niet in gevaar kwam en Xanatos werd misleid.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki