Wikia

Yodapedia

327th Star Corps

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
327th Star Corps
ROTS ICS Bly.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Grand Army of the Republic

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Bevelhebber:

Clone Commander Bly

Species:

Mens

Details
Bewapening:

DC-15 Blaster Rifle
DC-17 Repeater Hand Blasters

Stationering:

Kamino

Conflicten:

Felucia

Het 327th Star Corps was een elitecorps van Clone Troopers tijdens de Clone Wars. Zij waren één van de meest actieve units in het Grand Army of the Republic.

CharacteristiekenEdit

De troepen van het 327th Star Corps onderscheidden zich door gestreepte gele markeringen lopend over de lengte van hun harnas, naar het voorbeeld van dat van Clone Marshal Commander Bly’s ARC training, waren zijn troopers toegestaan om Kama's en Pauldrons te dragen.

GeschiedenisEdit

Onder het bevel van Jedi Generals Aayla Secura en Barriss Offee, als ook van Clone Commander Bly, diende het 327th als campagneleider van de Republic in de Outer Rim Sieges tijdens de laatste dagen van de Clone Wars. De troopers van het 327th werden ingezet op verschillende werelden waaronder New Holstice, Anzat, Dromund Kaas en Honoghr.

Het corps trad in volle actie tijdens de vijf maand durende Siege of Saleucami, waar de Jedi en hun Clone Troopers opboksten tegen het massieve Morgukai Clone leger. Nadat de CIS-krachten verpulverd werden, zette men het 327th in op de Commerce Guild Purse World Felucia in een poging om de Presidente Shu Mai te arresteren. De opeenvolgende dagen van gevecht brachten overwinning voor de troepen van Commander Bly, alhoewel Shu Mai erin sloeg uit hun handen te blijven.

ROTS ICS.jpg

327th Star Corps Troopers dragen een Kama en Pauldron

Terwijl het 327th zich een weg baande door de planet haar zuiderse hemisfeer, met wat hulp van de elite 501st Legion, ontving Bly het Order 66 via een top-secret kanaal. Order 66 brandmerkte Aayla Secura en de rest van de jedi-bevelhebbers als vijanden van de Republic. Wanneer Aayla Secura even afgeleid was, nam het 327th haar onder vuur, wat het einde betekende voor de Jedi General.

Vermoedelijk ging het 327th daarna door met de verovering van Felucia en daarna trouw de Galactic Empire dienen.

VerschijningEdit

BronnenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki