Wikia

Yodapedia

3B6-RA-7

10.982pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
3B6-RA-7
3B6.jpg
Specificaties
Model:

RA-7 Protocol Droid

Fabrikant:

Arakyd Industries

Kleur:

Zwart, later zilver

Programmering:

Mannelijk

Biografie
Eigenaar:

Dunhausen
Jawas
Sholh Dorr

Taken:

Spionage

Affiliatie:

Galactic Empire

3B62.jpg

3B6-RA-7

3B6-RA-7, ook wel “Threebee”, was een RA-7 Protocol Droid die door officials van het Imperial Security Bureau aan Moff Dunhausen werd geschonken.

BiografieEdit

3B6-RA-7 bleek echter een incompetente assistent te zijn en vergat vaak zijn werk te doen. Dunhausen vernam van andere officiers dat hun RA-7’s gelijkwaardig gedrag vertoonden. Ook gingen geruchten de ronden dat de droids waren uitgerust met spionage apparatuur, om zo bericht te kunnen doen van de loyaliteit van hun eigenaren jegens het Galactic Empire en Palpatine. De geruchten waren waar; 3B6-RA-7 had al die tijd Dunhausen bespioneerd.

Toen Dunhausen naar Tatooine kwam stuurde hij 3B6-RA-7 naar Mos Eisley om wat boodschappen te doen, alleen en onbegeleid. Dertig minuten later wisselde 3B6-RA-7 van eigenaar. De Jawa Jek Nkik had met behulp van zijn Ion Blaster de droid weten te stelen.

Ondanks de incompetentie van 3B6-RA-7, wat werd veroorzaakt door een overbelaste programmering vanwege de spionagebezigheden, was hij zeker niet gek. Hij wist precies dat Dunhausen hem kwijt wilde en was van plan om dit door te geven aan het ISB. Nkik verwijderde echter zijn data transmitter voordat hij de kans zag om de gegevens te versturen.

3B6-RA-7 werd ontdaan van zijn zwarte coating om oververhitting van de zonnen van Tatooine te voorkomen. De droid ontwikkelde een bittere houding en schold vaak op de nieuwkomers in het ruim van de Sandcrawler. Het kon hem niet veel schelen dat de Jawas op een zekere dag door de Stormtroopers omgebracht werden, maar was geschokt toen hij ontdekte dat ze niet voor hem waren gekomen.

Wederom achtergelaten, werd 3B6-RA-7 door een andere Jawa clan geclaimd en in de verkoop gedaan op de jaarlijkse Droidfest. Hij werd gekocht door Sholh Dorr, een Moisture Farmer die verwond was van een Tusken-jacht tientallen jaren daarvoor. 3B6-RA-7 werd Shohls verzorger en hij hielp de oude man op de boerderij. Hij voelde zich thuis en gaf veel om zijn “Master Dorr”. 3B6-RA-7 keek uit naar de dag dat programmering hem ertoe in staat stelde zijn verleden te vergeten.

3B6-RA-7 was voor Dorr een verstandige investering geweest, vooral nadat hij ontdekte dat de RA-7 een verzamelobject werd toen de meeste modellen in de vernietiging van de eerste Death Star verloren gingen. 3B6-RA-7 werd verkocht op Eport voor een bedrag dat duizend keer zo hoog lag als de oorspronkelijke prijs die Dorr ervoor had moeten betalen.

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal voor 3B6-RA-7 werd ontwikkeld via What's the Story door TalonCard86

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki