Wikia

Yodapedia

41st Elite Legion

11.139pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Luminara ROTS.jpg

41th Elite Legion op Kashyyyk

41st Legion Coruscant.jpg

41th Elite Legion op Coruscant

Het 41st Elite Legion was een legioen van Clone Troopers tijdens de Clone Wars onder leiding van Clone Marshall Gree.

OpdelingEdit

Het 41st Elite Legion was afkomstig uit het 9th Assault Corps onder bevel van Luminara Unduli en Gree. Het 41st Legion was bekend omwille van zijn lange missies op onbekende werelden waarin ze onder alles bijhalve luxueuze toestand moesten opereren. Het 41st Legion moest ook vaak allianties aangaan met de plaatselijke bewoners van deze planeten. Het werd zelf ook onderverdeeld in Sarlacc Battalion A en Sarlacc Battalion B.

Het 41st Legion was daarom uitgerust met tal van Phase II Clone Trooper Armor variaties en voertuigen. Het 41st Legion bevatte Clone Scout Troopers, AT-RT Drivers, BARC Troopers en AT-TE Gunners. Hun standaard pantser was gewoon wit met grijze schouders en handbeschermers.

Van voertuigen gebruikte het 41st AT-TE Walkers, BARC Speeder Bikes, AT-RT Walkers, HAVw A6 Juggernaut Troop Carriers en ISP Infantry Support Platforms.

GeschiedenisEdit

In 21 BBY nam het 41st Legion deel aan de Battle of Dinlo waar ze moesten gered worden door Tur-Mukan. Daarna verbleef het 41st Elite Legion een tijdlang op Coruscant om als back-up te dienen voor de missies onder leiding van Kal Skirata.

Op het einde van de Clone Wars werd het 41st Legion naar Kashyyyk gestuurd waar ze werden ondersteund door Luminara Unduli, Quinlan Vos, Tsui Choi en Yoda. Aan de zijde van de Wookiees verdedigden ze de stad Kachirho tegen de aanstormde CIS troepen.

Toen Order 66 werd gegeven, kregen ook de Clones van het 41st Legion de opdracht om de Jedi te doden. Enkel Luminara Unduli viel ten prooi aan de Clones terwijl Yoda en Tsui Choi konden ontkomen. Na een achtervolging kon ook Quinlan Vos van Kashyyyk ontsnappen.

Bekende Leden van 41st LegionEdit

VerschijningEdit

Around Wikia's network

Random Wiki