Wikia

Yodapedia

501st Legion

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

501st Legion
501st.jpg
Organisatie
Behoort tot:

GAR, Galactic Empire

Affiliatie:

Galactic Republic, Galactic Empire

Bevelhebber:

Lord Vader
Commander Appo
Krell
Captain Rex

Species:

Mens Clones

Details
Bewapening:

DC-15A Blaster Rifle, DC-15 Blaster Pistol, E-11 Blaster Rifle

Stationering:

Coruscant

Conflicten:

Great Jedi Purge, Invasion of Kashyyyk

501st Temple.jpg

Darth Vader & 501st Legion

Het 501st Legion was een elite legioen van Clone Troopers en Stormtroopers die persoonlijk waren toegewezen aan Darth Vader.

Geschiedenis & OrganisatieEdit

De leden van het 501st Legion werden net zoals alle andere Clones geboren op Kamino en hielpen op Geonosis om de CIS te verslaan. Palpatine koesterde echter speciale interesse in deze groep omwille van hun uitstekende resultaten in het strijdtoneel. Anakin Skywalker werd tijdens de Clone Wars toegewezen als hun Commander en kreeg Captain Rex als Commander van het 501st onder zijn bevel. Samen ondernamen ze talloze missies en kreeg het 501st talloze nieuwe Clones, zoals Fives en Echo van Domino Squad. Tijdens de Battle of Umbara kreeg Pong Krell tijdelijk het bevel over het 501st.

De Clones van het 501st verhuisden naar Coruscant waar ze net als de Clones van de Shock Troopers extra training kregen in een speciale geheime locatie, ver weg van Kamino. Na deze extra opleiding werden de leden ervan verdeeld in andere Clone units terwijl hun status als lid van het 501st geheim bleef. Op Coruscant bleef men de prestatiestaat van deze Clones nauwlettend in de gaten houden.

In de laatste fase van de Clone Wars was het 501st sterk verdeeld over talloze planeten. Een grote groep bleef gestationeerd op Coruscant waar hun hulp was ingeroepen door de groter wordende dreiging van de CIS. Tijdens de Battle of Coruscant hielpen ze mee om de planeet te verdedigen.

Toen Darth Vader de opdracht kreeg om de Jedi Temple op te ruimen, kreeg hij leden van het 501st toegewezen in een Phase II Clone Trooper Armor met blauwe markeringen. De coördinatie en doeltreffendheid van de Clones zorgde ervoor dat de Jedi het niet makkelijk hadden toen de Temple werd belegerd. Nadat alle Jedi waren gedood, moest het 501st de Jedi Temple bewaken en ervoor zorgen dat niemand de orde zou verstoren. Zo moest Senator Bail Organa vluchten toen het 501st hem de weg versperde.

Bij de oprichting van het Galactic Empire werd het 501st een deel van de Stormtroopers. Nog steeds werd er vaak op hun diensten beroep gedaan zoals tijdens de Battle of Kashyyyk of de Battle of New Plympto. Na enkele maanden kreeg het 501st de naam ‘Vader’s Fist’ opgekleefd. Gedurende de regeerperiode van het Galactic Empire bleef het 501st ingezet worden tijdens belangrijke missies zoals tijdens de Battle of Hoth.

Leden van het 501stEdit

Galerij van leden van het 501st Legion Edit

Achter de schermenEdit

  • De naam ‘501’ is afkomstig van een vereniging fans die zich bezighouden met Imperial Outfits en normaal gezien aan liefdadigheid doen.
  • In de videogame Star Wars: Battlefront II speelt het 501st ook een belangrijke rol, namelijk bij het speltype 'Campaign'. Daar kun je met het 501st de missies uit de films en om de films heen spelen, van de Battle of Geonosis tot de Battle of Hoth.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki