Wikia

Yodapedia

57C Holocam

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

57C Holocam
57C Holocam.jpg
Product
Model:

57C Holocam

Fabrikant:

Merr-Sonn Munitions

Specificaties
Formaat:

56 centimeter

Functies
Gebruik:

Galactic Empire

Taken:

Filmen

Gebruikers:

Galactic Empire

Quote: "We broke into Leia’s cell and the next day, our faces were all over Imperial HoloNet channels."
-- Luke Skywalker

De 57C Holocam was een veiligheidscamera die onder andere aan boord van de Death Star I werd gebruikt.

Uitzicht & TakenEdit

De 57C Holocam was een veiligheidscamera bestaande uit zes rechthoekige scanners. De 57C kon ook bewegen zodat de doelwitten konden gevolgd worden. De besturing gebeurde van op een console. De 57C kon veel gedetailleerder te werk gaan dan standaard videocamera’s. De 57C maakte een gedetailleerd Hologram beeld van de omgeving dat 360° kon draaien en uit alle hoeken en kanten kon bestudeerd worden. De 57C kon tot op een afstand van 200 kilometer gegevens doorsturen en werden ook vaak aan het plafond of aan muren gehangen.

Aan boord van de Death Star I waren talloze 57C Holocams opzichtig aanwezig, vooral in celblokken. De 57C Holocam bevatte een scherm dat explodeerde wanneer het werd geraakt en in 0 BBY maakten Luke Skywalker, Han Solo en Chewbacca gebruik van dit foutje om alle 57C Holocams zo snel mogelijk te vernietigen in Detention Block AA-23. Hoewel ze dit effectief deden, was hun reddingsactie volledig in beeld gebracht.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki