Wikia

6-2Aug2 Hunting Rifle
6-2Aug2.jpg
Product
Model:

6-2Aug2 Hunting Rifle

Type:

Slugthrower

Fabrikant:

Czerka Arms

Specificaties
Bereik:

150 – 300 meter

Affiliaties
Gebruikers:

Luke Skywalker

6-2Aug2a.jpg

Luke vuurt zijn Rifle

De 6-2Aug2 Hunting Rifle was een ouderwets geweer dat werd geproduceerd door Czerka Arms, één van de oudste en grootste bedrijven die wapens produceren. De 6-2Aug2 had een bijzonder lange loop en had een optimale afstand van 150 à 300 meter om zijn doelwit te treffen. Net zoals alle andere slugthrowers vuurde dit model kogels af die waren gemaakt uit metaal, maar ook uit andere stoffen zoals speciale plastics. De meer geavanceerde modellen konden ook projectielen afvuren die gas of zuur bevatten.

Alhoewel blasters overal verspreid waren in het universum werden sommige inwoners verplicht om zich te wenden tot verouderde wapens. Bijvoorbeeld op Tatooine waar de Hutts de wapenhandel onder controle hadden. Nochtans waren de condities op de woestijnplaneet – met de vele gevaren – niet van die aard om te moeten steunen op vrij primitieve wapens.

Luke Skywalker's RifleEdit

In zijn jeugd bezat Luke Skywalker ook een 6-2Aug2 Hunting Rifle waarmee hij op Womp Rats joeg in Beggar's Canyon. Dit wapen bevatte geen kijker, maar Luke’s zicht was goed genoeg zodat het wapen vaak doel trof. Zoals de meeste slugthrowers was dit wapen makkelijk te onderhouden en te repareren. Het was ook een populair model bij Bounty Hunters omdat het niet zoveel lawaai maakte en kon worden opgeplooid zodat het wapen makkelijker te verbergen was.

Aan zijn X-34 Landspeeder had Luke een hechtingsplaats voor zijn rifle gemaakt waardoor hij het steeds ter beschikking had. Toen Luke en C-3PO op zoek gingen naar creatures waarvoor R2-D2 had gewaarschuwd in de Jundland Wastes, nam Luke zijn rifle mee. Het wapen redde Luke’s leven toen hij er zich instinctief mee beschermde voor de aanval van URoRRuR'R'R. Deze Tusken Raider sloeg het wapen in twee met zijn Gaffi Stick. De slugthrowers die werden gebruikt door de Sand People zelf leken erg veel op de 6-2Aug2. Mogelijk hebben Sand People ooit eens een grote lading van deze wapens bemachtigd om ze daarna aan te passen aan hun eigen noden.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki