Wikia

Yodapedia

8D8 Smelting Operator

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

8D8 Smelting Operator
8D8.jpg
Product
Model:

8D8 Smelting Operation Droid

Klasse:

Klasse 5

Ontwerp:

Roche Industries

Fabrikant:

Roche Industries

Prijs:

7.250 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,83 meter
30 kilogram

Functies
Taken:

Besturen van hoogovens en smeltmachines

8D8 1.jpg

8D8

De 8D8 Smelting Operation Droid was een Klasse 5 Labor Droid die voornamelijk werkte in fabrieken en werkplaatsen.

Bouw & UitzichtEdit

Na het falen van de J9 Worker Droid, beslisten de Verpine om deze maal hun model niet meer te baseren op een insectachtig species. Roche Industries ging aan het werk en produceerde de 8D8 Smelting Operation Droid die quasi hetzelfde frame als de J9 Worker Droid gebruikte maar met een ander hoofd. Het leek op een smal menselijk hoofd maar eigenlijk leek het nog beter op het hoofd van een Muun.

TakenEdit

Roche Industries gaf de 8D8 voldoend bewustzijn mee zodat ze beseften dat hun werk eenzijdig en gevaarlijk was. De 8D8 was vermoedelijk één van de Droids met het slechtste en gemeenste temperament maar gelukkig kwamen ze niet zoveel in contact met organische wezens. Maar ook tegen andere Droids waren ze vaak onvriendelijk.8D8 Droids haatten ‘luie’ Droids zoals Protocol Droids en sommige 8D8’s waren bazige Droids die niet terugdeinsden om andere Droids te pesten die beter en mooier uitgerust waren dan zijzelf. Ze beschouwden eenvoudige Droids als minderwaardig en dom.

Roche Industries vond met de 8D8 Smelting Operation Droid een gat in de markt om de extreme warmte te trotseren die er heerste in smeltfabrieken en hoogovens op talloze planeten zoals Balmorra en Geonosis. Organische wezens konden niet opereren onder temperaturen van 1650 graden Celcius om de smeltmachines en ovens te bedienen. Deze problemen hadden de Verpine zelf ervaren en was de productie van de 8D8 eigenlijk een logische stap.

Aangezien Droids werden gemaakt uit metaal moest Roche Industries ervoor zorgen dat de 8D8 Droids zelf niet zouden smelten. Het witte frame van de 8D8 Droids bestond uit een legering van kwaliteitsvol Durasteel en Kevlex. Deze stof smolt pas bij een temperatuur van over de 1.650 graden (tot zelfs 4.000) Celcius. De sensoren van de Droids waren goed verborgen en beschermd. De 8D8 was sterker dan de gemiddelde Droid en kon wekenlang blijven doorwerken zonder een herlaadbeurt te moeten krijgen.

Normaal gezien bedienden drie 8D8’s de werking van een hoogoven met aanvulling van twee extra 8D8’s. Zelfs een zesde 8D8 kon worden ingezet om het controlepaneel in de gaten te houden.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Galactic Republic verloor een 8D8 team een wedstrijd Nuna-Ball met 67-41 tegen Cybot Galactica’s CLL-6 Binary Load Lifter team.

8D8 was een 8D8 Smelting Operator die werkzaam was in Jabba's Droidpool op Tatooine rond 4 ABY.

Op Resilon werd de ergste vorm van mishandeling ontdekt jegens deze Droids. De omstandigheden waren daar zo slecht dat de 8D8 Droids samenspanden en in opstand kwamen tegen de eigenaars van de mijnen. Ze eisten betere werkomstandheden en weigerden aan de slag te gaan totdat dit was opgelost. De eigenaars van de mijnen vertelden echter een ander verhaal over wat er precies was gebeurd.

ModificatiesEdit

  • Damage Control Droid: Door zijn bestendigheid werd de 8D8 soms aangepast om als een instant-hersteller te fungeren in ruimteschepen terwijl andere bemanningsleden op hun post konden blijven. Onder andere de snelheid van de 8D8 werd opgedreven.
  • Master's Decoy: Omdat de Droid vrij menselijke afmetingen had, werd de Droid soms als lokaas gebruikt. De Droid werd aangekleed en de ledematen werden voorzien van handen en de Vocabulator kon de stem nadoen van de persoon waarvoor de Droid als lokaas werd gebruikt.
  • Survivalist:Deze upgrade kostte zo'n 1.000 Credits en zorgde ervoor dat de Droids een hulp werd voor verkenners en ontdekkingsreizigers. Vooral zijn hardheid was een grote hulp in gevaarlijke omgevingen.

Bekende 8D8 UnitsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Producten van Roche Industries

Rochelogo.jpg

Class 2 Droids:
Hatchling Maintenance Droid
Class 3 Droids:
J9 Worker Drone - Siak-series Protocol Droid
Class 4 Droids:
IX-6 Heavy Combat Droid
Class 5 Droids:
11-17 Miner Droid - 8D8 Smelting Operator

Around Wikia's network

Random Wiki