Wikia

Yodapedia

A-Series Assassin Droid

11.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
A-Series Assassin Droid
A-Assassin Droid.jpg
Product
Model:

A-Series Assassin Droid

Klasse:

Klasse 4

Ontwerp:

Pollux Poi

Fabrikant:

Pollux Poi
Building Force

Prijs:

14.000 Credits

Specificaties
Hoogte:

2,40 meter

Functies
Taken:

Vernietigen

Affiliatie:

CIS

Quote: "Count Dooku sends his regards. We are at your command."
-- A71

De A-Series Assassin Droid was een type Assassin Droid door Dooku in het Confederate Army gebracht tijdens de Clone Wars.

UitzichtEdit

De A-Series Assassin Droid was ruim twee meter hoog en had vier Photoreceptors. Hun platen uit Quadanium waren sierlijk gemaakt met uitsteeksels en ronde contouren. Elke Droid bezat twee Blasters, één aan elke voorarm en ook nog eens een Blaster Cannon aan de schouder. In hun vingers hielden deze Droid messen verborgen voor gevechten op korte afstand.

A-Series konden zich ook oprollen zodat ze, net als een Droideka, al rollend zich konden voortbewegen.

GeschiedenisEdit

De A-Series begonnen hun leven rond 4.000 BBY als de mechanische kinderen van de Anx ontwerper Pollux Poi. Poi was echter zowel briljant als gek en werd ingehuurd door de Shell Hutts om strijd te voeren tegen de Gejalli Kajidic. De Assassin Droids van Poi waren bijzonder doeltreffend en schakelden de Hutts 3 tot en met 14 uit in de lijn der opvolgers van de Gejalli. Als wraak plaatsten de overlevende Gejalli een Death Mark op Poi’s hoofd die vluchtte naar Kashyyyk om te ontsnappen aan de Dashade Assassins.

In de daaropvolgende twintig jaar verbleef Poi op Kashyyyk terwijl zijn Droids de moordaanslagen konden verijdelen. De premie voor Poi werd nooit geïncasseerd aangezien de Dashade na de vernietiging van de Cron Cluster niet meer kwamen opdagen.

Na de dood van Poi, bleven zijn creaties leven op Kashyyyk. Zij lieten zichzelf updaten en bijwerken door een intelligentie die zijn de Builder Forge noemden. De herwerkte Droids verlieten Kashyyyk voor de Gree Enclave. Daar ontdekten ze geen nieuwe intelligentie, zoals de Builder Forge, maar de Gree gebruikten de Droids graag als huurmoordenaars.

Millennia later kocht Dooku de overblijvende A-Series Assassin Droids op en voegde ze toe aan het arsenaal Assassin Droids van de CIS. Dit was de zoveelste serie die Dooku uit zijn hoed toverde en waar nooit iemand van had gehoord.

De eerste maal zagen de Droids actie op Jabiim waar ze vele Padawans deden sneuvelen. Later in de Clone Wars faalden de droids, samen met Asajj Ventress om Yoda te doden op Phindar. De A-Series waren regelmatig bewapend met wapens die niet door Lightsabers konden worden afgeweerd, zoals vlammenwerpers, sonische wapens, Tractor Beams en Flechette Launchers. Meestal stuurde Dooku de Droids op missie als assistent van één van zijn Commanders.

Men dacht dat de overlevende A-Series na de Clone Wars zich opnieuw naar Kashyyyk hadden begeven.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki