Wikia

Yodapedia

A-Series Medical Droid

11.139pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
A-Series Medical Droid
A-4D.jpg
Product
Model:

A-Series Medical Droid

Klasse:

Klasse 1

Fabrikant:

MerenData

Prijs:

9.740 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,74 meter

Functies
Taken:

Cyborg chirurg

Affiliatie:

CIS

De A-Series Medical Droid, ook bekend als de A4 Laboratory Assistant Droid, was een Medical Droid gemaakt door MerenData.

UitzichtEdit

De A4 was uitgerust met verschillende grijparmen en instrumenten. Deze Droids waren ook ietwat groter dan de standaard EV Droids.

Taken & GeschiedenisEdit

De A-Series bezat de twijfelachtige eer om één van de Medical Droids te zijn die ooit door de Galactic Senate werden verboden. De A-Series was een bijzonder efficiënt model gespecialiseerd in Cyborg en biomedische inplantaten. Oorspronkelijk was de A-Series bedoeld als een assistent voor de hoofdchirurg maar toen deze Droids het zo goed deden, beslisten de meeste ziekenhuizen om hen als hoofdchirurgen te laten werken. Naast assisteren kregen deze Droids dus na verloop van tijd meerdere taken opgelegd, zoals het managen van de Droids in een medische instelling. Zo werkte EV-A4-D ooit in een hospitaal op Tauber waar hij de Droids van het stafpersoneel moest managen.

Maar de A-Series was niet gemaakt om beslissingen te nemen. In hun nieuwe taak pasten hun heuristieke processors zich aan om tot de vaststelling te komen dat organisch materiaal inferieur was aan Prosthetic Replacements. Perfect gezonde patiënten werden soms wakker om op te merken dat delen van hun lichaam waren vervangen door mechanische onderdelen.

De A-Series werd snel aangeduid als de oorzaak van deze medische fouten en de Republic Senate gaf opdracht om de Droids te verbieden en de Droids te vernietigen. MerenData riep echter nooit formeel op om de Droids uit te schakelen en aangezien er zoveel A-Series geactiveerd waren, verkozen hun eigenaars om zich bloot te stellen aan de potentiële gevaren van de A-Series.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki