Wikia

Yodapedia

A99 Aquata Breathing Apparatus

10.838pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

A99 Aquata Breathing Apparatus
Aquata.jpg
Product
Model:

A99 Aquata Breathing Apparatus

Prijs:

350 Credits

Specificaties
Massa:

0,20 kg

Functies
Gebruik:

Jedi Order

Taken:

Voorzien van lucht

Gebruikers:

Jedi Order

Qui-Gon A99.jpg

Qui-Gon zwemt met een A99

Quote: "Wesa goen underwater, okeyday?"
-- Jar Jar Binks

Het A99 Aquata Breathing Apparatus was een klein ademhalingsapparaat dat onder andere werd gebruikt door de Jedi Order.

UitzichtEdit

De A99 Aquata Breather was één van de populairste ademhalingsapparaten door zijn stevigheid en compactheid. Een A99 woog amper 0,20 kilogram en bestond simpelweg uit een mondstuk en twee zijwaartse reservoirs met luchtvoorraad. Een A99 kon tot twee uur aan verse lucht voorzien. De A99 was opbergbaar in een rugzak of kledij. Het enige nadeel van de Breather was dat deze niet na te vullen was en dat een hele nieuwe Breather moest worden gebruikt bij een volgende missie.

GebruikEdit

De Jedi Order was één van de gebruikers van de A99 Aquata Breather. Het voordeel was dat de A99 paste in de Jedi Equipment Belt en dat zuurstof kon worden vervangen door een andere stof indien de Jedi in kwestie geen zuurstof inademde zoals Plo Koon.

De A99 fungeerde perfect onder water maar ook in giftige omgevingen.

GeschiedenisEdit

In 32 BBY waren Qui-Gon Jinn en Obi-Wan Kenobi uitgerust met A99’s omdat ze wisten dat er veel rivieren en water op Naboo aanwezig was. Om Jar Jar Binks naar Otoh Gunga in Lake Paonga te volgen, rustten de Jedi hun Aquata Breathers uit.

Jaren later redde een A99 het leven van Obi-Wan Kenobi op Utapau toen hij na Order 66 met Boga in de ondergrondse oceaan was neergestort. Kenobi kon via zijn A99 ontsnappen aan het gevaar en de Prowler 1000 Exploration Droids.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki