Wikia

ASP-Series Utility Droid
ASP
Product
Model:

ASP Utility Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Industrial Automaton

Prijs:

1000 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,60 meter

Functies
Taken:

Arbeid

ASP Utility Droids waren succesvolle Klasse 5 droids in het universum, geproduceerd door Industrial Automaton.

UitzichtEdit

De ASP was een Droid zonder buitensporige afwerking. Het bestond uit een frame met daaraan benen, armen en een hoofd bevestigd. De ASP had één Photoreceptor en twee audio pickups. De ledematen waren gemaakt uit stevig materiaal, bedoeld om zware lasten te heffen of te vervoeren. De Droids waren daardoor niet geschikt om delicaat werk op te knappen. In het lichaam van de ASP zat een groot gat waardoor men kon besparen op de kosten. De ASP kon worden opgeladen via een opening in de ‘onderbuik’.

Het vervelendste aan de ASP was misschien wel de simpele Vocabulator en het gebrek aan intelligentie. De ASP kon welgeteld twee woorden zeggen: ‘affirmatief’ en ‘negatief’. Wanneer men informatie van een ASP moest ontlenen, kon dit erg frustrerend werken. Veel eigenaars konden hiermee niet overweg en installeerden zelf extra programma’s om dit te verhelpen.

OntwikkelingEdit

De ASP Droid was één van de meest gekochte modellen in het universum en één van de topdroids van Industrial Automaton. Verschillende generaties voor de Battle of Yavin bracht IA de ‘naakte’ ASP Utility Droid op de markt voor amper 1000 Credits. Aangezien de Droid voor die prijs een goede koop was, werd de ASP massaal aangekocht, vooral door jonge kopers waarvan IA hoopte dat ze na de ASP ook de ietwat duurdere modellen kopen.

De ASP werd niet ontwikkeld met één bepaalde taak als doel. De ASP kon eigenlijk zowat alle taken vervullen, al kon het ene model ASP één taak wat beter dan het andere model. ASP Droids werden gebruikt voor zware handenarbeid, herstellingswerken, opruimingsdienst en koeriers. Een voordeel aan de ASP was dat het zowel in huishoudelijke kringen als in de beroepssfeer zijn nut bewees. De Droid kon huishoudelijke klusjes opknappen maar kon evengoed zware metalen staven op een werk verplaatsen. ASP Droids werden zelfs gebruikt als spelers van Nuna-Ball. Net voor de uitbraak van de Clone Wars versloeg een team van Otoga-222 Maintenance Droids, een team van ASP Droids met een score van 76-59.

ASP-7

ASP-7 units op Mos Eisley

ModellenEdit

De ASP was eigenlijk een verzamelnaam voor talloze ASP modellen. Nummers van 1 tot 20 werden toegereikt aan de meeste modellen. De meeste van deze modellen verschilden hier en daar van eigenschap.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki