Wikia

All Terrain Defense Pod
AT-DP
Product
Model:

All Terrain Defense Pod

Klasse:

Walker

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Specificaties
Afmeting:

11,64 meter hoog
7,50 meter lang
6,20 meter breed

Snelheid:

90,00 km/h

Bemanning:

2

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

De All Terrain Defense Pod (AT-DP) was een variant op de AT-ST Walker.

UitzichtEdit

De AT-DP was hoger dan de AT-ST. De walker was sneller en sterker dan de kleine AT-RT Walkers uit de Clone Wars. Net als de AT-ST was de AT-DP een twee-potige Walker maar de cockpit was meer langwerpig en bevond zich dichterbij de poten. Het was gewapend met één centraal Kyuzo Maad-38 Heavy Laser Cannon. Het zicht in de AT-DP was beter doordat er een groot Transparisteel raam in de cockpit was. De Walker werd bestuurd door een AT-DP Pilot en gunner die achter de eerste piloot zat. Een AT-DP woog 11.200 kilogram.

Hoewel het leek dat de cockpit van de walker goed beschermd was, was niets minder waar. Een treffer met een raket kon de cockpit laten exploderen. Soms gebeurde het zelfs dat de cockpit het kon begeven onder sterke druk.

GeschiedenisEdit

Het Empire gebruikte deze Walkers als extra walkers in Imperial Garrisons of voor patrouilles of om aanvalslinies te versterken. Vooral op planeten onder controle van het Empire werd de AT-DP ingezet om de vrede te handhaven. Omdat de AT-DP de grote vuurkracht miste van de zwaardere voertuigen en walkers bleef het meestal op de achtergrond. Soms werden deze walkers ook vervoerd door een Imperial Gozanti-class Cruiser. De AT-DP werd vaak ingezet op Lothal.

Achter de SchermenEdit

  • De AT-DP is gebaseerd op een concept voor de AT-ST Walker.

LegendsEdit

VerschijningEdit

BronEdit