Wikia

Yodapedia

AT-ST Driver

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

AT-ST Driver
Marquand Watts.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Imperial Army
Imperial Army Troopers

Affiliatie:

Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Transport:

AT-ST Walker

Stationering:

Endor
Hoth

Conflicten:

Battle of Endor
Battle of Hoth

AT-ST Drivers waren de bestuurders en gunners van de gelijknamige AT-ST Walkers.

Uniform & TakenEdit

AT-ST Drivers droegen het uniform van Imperial Army Troopers. Deze uniformen waren lichtgrijs van kleur met zwarte laarzen en handschoenen. Een extra harnas kon over de borst worden gedragen indien nodig. Een helm, die open was aan het gelaat, werd ook gedragen en voorzien van een beschermde bril.

AT-ST Drivers droegen normaal gezien geen extra borstpantser omdat dit hun beweging in de al kleine cockpit van de AT-ST Walker beperkte. Onder hun kledij droegen ze wel een lichter harnas. In de AT-ST droegen de bestuurders ook twee riemen over hun schouders. In de Walker konden ze gebruik maken van wapens indien ze de Walker moesten verlaten om het strijdtoneel te betreden.

De training van AT-ST Drivers was niet makkelijk. De AT-ST Walker was door zijn snelheid en onstabiliteit een moeilijk te besturen voertuig. In elke Walker zaten een bestuurder en een Gunner. Met behulp van twee openklapbare luiken kregen ze bovenop de sensors (die een beeld van 360° rondom de Walker weergaven) een uitstekend zicht over de grond recht voor de Walker. Een AT-ST werd bestuurd via een combinatie van hendels en knoppen. Men kon de cabine via een klein luik bovenop bereiken dat normaal onbereikbaar was voor de vijand.

Wanneer AT-ST Drivers moesten opereren in koude gebieden, droegen zij aangepaste kledij.

Bekende AT-ST DriversEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki