Wikia

Yodapedia

ATL Interceptor

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

ATL Interceptor
ATL Interceptor.jpg
Product
Model:

ATL Interceptor

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Republic Engineering Corporation

Specificaties
Afmeting:

5,30 meter

Hyperdrive:

Geen

Bemanning:

1

De ATL Interceptor was een Starfighter die ook wel bekend stond als de Defender Starfighter of Republic Systems Defender.

UitzichtEdit

De ATL was 5,30 meter lang en was gewapend met drie Laser Cannons, waarvan er twee aan de vleugels zaten en één onder de cockpit. Om snelheid en massa te besparen was de ATL niet uitgerust met een Hyperdrive. De ATL bevatte ook S-Foils die naar voor openklapten en hierdoor de ATL meer stuwkracht gaven tijdens gevechten. Vooral in de ruimte bleken deze S-Foils belangrijk te zijn want in de atmosfeer konden ze zelfs door storingen in de atmosfeer of erge windstoten beschadigd raken.

GeschiedenisEdit

De eerste ATL Interceptors dateren van voor 15 BBY toen de Fromm Gang ATL Interceptors gebruikte. Rond 5 ABY werd de Defender Starfighter ontwikkeld die gebaseerd werd op deze ontwerpen. Zoals de naam verraadde werd de Starfighter vooral gebruikt voor doelwitten te beschermen in plaats van zelf aan te vallen.

De Defender Starfighter kon zowel in de atmosfeer en in de ruimte acteren. De Defender was heel wat trager dan een RZ-1 A-Wing Interceptor en TIE Interceptor maar bijvoorbeeld wel sneller dan oudere starfighters als de Y-Wing Starfighter en Z-95 Headhunter. Oorspronkelijk had de Defender Starfighter moeten werken in tandem met schepen als de Nebula-class Star Destroyer en de Defender-class Assault Carrier maar deze schepen zouden nog minstens tien jaar op zich laten wachten.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki