Wikia

Yodapedia

A Valentine Story

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
A Valentine Story
Valentine Story.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Judd Winick

Omslag:

Paul Chadwick

Illustrator:

Ken Steacy

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

2003

Type:

One-shot

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

3 ABY

A Valentine Story is een one-shot comic die in 2003 naar aanleiding van St-Valentijn verscheen. De comic werd ook gebonden in Star Wars: Empire: The Heart of the Rebellion onder de titel 'Breaking the Ice'.

SynopsisEdit

Terwijl de Rebel Alliance worstelt om goederen en vracht naar hun nieuwe basis op Hoth te brengen, lijkt er maar geen einde te komen aan het gebikkel tussen Han Solo en Leia. Wanneer Leia de goedkeuring krijgt om Han te vergezellen naar Hoth in een M-class Starfighter, vindt Han dit geen goed idee en zeker Chewbacca niet die in een andere M-class hen vergezelt. De Millennium Falcon is immers niet klaar en moet nog gerepareerd worden door Solo en Chewbacca.

De M-class Fighetsr komen in een soort ijsstorm terecht in de atmosfeer van Hoth en zo geraakt Han Chewie kwijt. Leia redt Han wanneer hij roekeloos in een sneeuwstorm op zoek gaat naar zijn beste vriend. Tijdens de koude nacht groeien Leia en Han naar elkaar toe als ze allebei hun façade laten zakken en zich menselijker en hartelijker naar elkaar opstellen.

Chewbacca en Rebel Pilots komen Han en Leia redden wanneer ze elkaar willen zoenen. De koude oorlog tussen Han en Leia lijkt voorlopig te zijn geluwd.

PersonagesEdit

LocatiesEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki