Wikia

Abominelle
Abominelle
Uiterlijke kenmerken
Species:

Venan

Geslacht:

Vrouw

Biografie
Thuiswereld:

Vena

Titel/Rang:

Royal Margrave

Quote: "I have fallen in love ... with someone else."
-- Abominelle

Abominelle was de Royal Margrave van Vena toen Han Solo en Chewbacca Fornax Station bezochten in opdracht van Jabba the Hutt.

BiografieEdit

Abominelle was een pretentieuze Royal Margrave van Vena, een planeet in de Expansion Region die bekend stond voor zijn aristocratische leiders en het isolationisme. Omdat Abominelle die levensstijl niet leek te bezitten, was het mogelijk dat zij de levensstijl van Baroness Omnino had overgenomen die rond 25 BBY in een strijd was gewikkeld met de traditionalisten op Vena.

Toen Han Solo en Chewbacca voor de Battle of Yavin op Fornax Station een lading Lashaa Silk voor Jabba moesten ophalen, speelde Abominelle ongewild een rol in dit avontuur. Nadat ze eerst al tegen Solo was gebotst in het station, was de Corellian later getuige van het feit dat haar bruidsjurk, gemaakt van Tyrian Shimmersilk, was gestolen. Dit was het werk van Chief Smurdap van Fornax Station die Solo en Chewie verdacht van smokkel. Smurdap ontvreemde zelf de jurk en hield deze tijdens een inspectie van de Millennium Falcon plots boven zodat het leek dat Solo en Chewbacca de jurk hadden gestolen.

Solo doorzag Smurdaps plan en nam de benen met de Falcon. In de achtervolging trok Smurdap aan het kortste eind en liet Han hem zijn snode plannen opbiechten terwijl Fornax Station dit kon aanhoren.

Han bracht de jurk terug naar Abominelle die verkondigde dat haar huwelijk was afgekondigd en dat ze verliefd was geworden op iemand anders. Dit bleek Han zelf te zien die zich door zijn moeite om de jurk terug te brengen in de gratie van de Margrave had gebracht. Solo had dit echter niet door en was vooral geïnteresseerd in een beloning die er aan vast hing. Dit wist Abominelle niet te waarderen en Chewbacca en Solo namen snel de benen.

BronEdit