Wikia

Yodapedia

Acros-Krik

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Acros-Krik
AcrosKrik.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ongree

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Coruscant

Titel/Rang:

Mayor

Functie:

Uscru District Mayor

Affiliatie:

Black Sun

Acros-Krik was een Ongree burgemeester die op Coruscant leefde in de periode rond de Clone Wars.

BiografieEdit

Hij was een corrupte burgemeester van het Uscru District, die aan zijn positie was gekomen door verkiezingen die beïnvloed waren door leden van de Black Sun. Acros-Krik maakte gebruik van zijn positie om waardevolle informatie te verzamelen voor het misdaadsyndicaat.

Omdat het Uscru District vlakbij de Senate Building gelegen was had Acros-Krik toegang tot hooggeplaatste officials van de Galactic Republic. De bovenste niveaus van het district zagen er netjes uit, met uitgaansgelegenheden als het Galaxies Opera House. De lagere niveaus hadden echter wat minder betrouwbare gelegenheden. De officials van de Republic kwamen voor zaken in beide kanten van dit spectrum naar Acros-Krik.

Tot zijn beschikking had Acros-Krik een trio van aantrekkelijke menselijke vrouwen, die hij als gidsen meestuurden aan personen die hij graag in de gaten wou houden. De Nalle triplets rapporteerden alle bruikbare informatie die zij konden lospeuteren aan Acros-Krik.

Gedurende zijn vele jaren van burgemeester waren de lagere niveaus van Uscru vol van talloze illegale activiteiten. Acros-Krik zelf had connecties met de Baath Brothers en andere louche figuren. Hij liet zichzelf echter graag zien, iets wat niet was weggelegd voor andere criminelen. Acros-Krik wou dat de mensen van zijn district hem zagen als vaderfiguur die alles mogelijk maakte. Zijn banden met de Black Sun aan de ene kant en de Galactic Republic aan de andere kant maakte dat hij met veel dingen weg kon komen, hoewel de Black Sun liever hadden dat Acros-Krik niet te veel onnodige aandacht op zich vestigde.

In 22 BBY was Acros-Krik getuige van de crash van Zam Wesells Koro-2 Exodrive Airspeeder in het Uscru District. Ze werd echter meteen achtervolgd door Anakin Skywalker. De Clawdite vluchtte uiteindelijk de Outlander Club in, waar ze werd verschalkt door Obi-Wan Kenobi.

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal voor Acros-Krik werd ontwikkeld via What's the Story door NarbFlick

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki