Wikia

Agmor Glayyd
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Ammuud

Overleden:

2 BBY

Titel/Rang:

Mor

Functie:

Leider van de Glayyd Clan

Affiliatie:

Code of Ammuud

Relaties
Kinderen:

Ido Glayyd
Ewwen Glayyd

Agmor Glayyd was de vader van Ewwen en Ido Glayyd.

BiografieEdit

Agmor Glayyd was de Mor van de Glayyd Clan en leefde volgens de Code of Ammuud die de ‘vrede’ hielp bewaren op de planeet. Hij bereidde zijn zoon Ewwen voor om hem op te volgen en spoorde zich dochter Ido aan om een goede echtgenoot binnen de clan te zoeken.

De Glayyd waren betrokken bij de deals van Zlarb en Magg zonder zich al te veel aan te trekken wat ze precies uitvoerden met de gehuurde schepen. Toen Agmor echter te weten kwam dat de Reesbon Clan meer verantwoordelijk was voor het bedekken van de slavenorganisatie in de hoogste echelons van de CSA dreigde Agmor ermee om hun operatie openbaar te maken. Dit was flink tegen de zin van de slavendrijvers en Zlarb kon Agmor doden met vergif in zijn eten. Zlarb was een lid van de Malkite Poisoners en het gif was zeer moeilijk traceerbaar zodat slechts enkele personen wisten dat Agmor was vergiftigd. De kinderen van Agmor moesten vroeger dan verwacht zijn plaats innemen als leiders van de Glayyd clan.

Nadat Han Solo Ewwens leven had gered door zijn plaats in een duel tegen Gallandro in te nemen, kwamen Ewwen en Ido te weten dat Zlarb een Malkite Poisoner was. Hoewel ze eerst omwille van de Code niets mochten verklappen over andere clans, voelden ze zich verraden en gaven ze alle info over de slavendrijvers aan Solo en Fiolla.

BronEdit