Wikia

Air-2 Swoop
Air-2 Swoop
Product
Model:

Air-2 Swoop

Klasse:

Swoop

Fabrikant:

TaggeCo
Mobquet Swoops and Speeders

Prijs:

6.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

1,90 tot 3,00 meter

Snelheid:

600 km/h

Bemanning:

1

Vracht:

4 kilogram

Swoop Solo Fiolla

Han Solo & Fiolla of Lorrd

De Air-2 Swoop was een model Swoop dat tijdens de Galactic Civil War werd gebruikt.

UitzichtEdit

De Air-2 Swoop was een compact model van drie meter lang. De Air-2 was een vrij standaard model dat zo’n 600 km/h kon halen. De Air-2 was – in tegenstelling tot andere Swoops – nog voorzien van wat luxe zoals een beschermende kap voor de motoren en een bescherming voor de onderbenen en voeten. Ook deze zetel was vrij luxueus in vergelijking met andere modellen. De bestuurder kon ook een scherm aanschakelen zodat hij of zij geen beschermende bril moest dragen.

KenmerkenEdit

De Air-2 werd geproduceerd door Mobquet Swoops and Speeders, een zusterbedrijf van TaggeCo. De Air-2 kon weliswaar snel vliegen, het was geen makkelijk controleerbare Swoop. De controles bevonden zich aan de handvaten, knieën en voeten. Ook het persoonlijke gewicht van de bestuurder kon gebruikt worden tijdens het vliegen aan hoge snelheden.

De Air-2 kon wel minder snel versnellen dan andere modellen en haalde zijn kracht uit een grote batterij die snel kon vervangen worden. Deze kon uiteraard ook worden opgeladen. In noodgevallen kon de Air-2 nog een passagier vervoeren.

De Air-2 was onbewapend maar op sommige planeten kon men deze voertuigen aantreffen met aangebouwde wapens of met andere dure uitbreidingen.

GeschiedenisEdit

Rond 2 BBY vluchtte Han Solo op Bonadan met een Air-2 Swoop weg van slavendrijvers op Speeder Bikes. Samen met Fiolla of Lorrd slaagde Solo er dus in om de belagers achter zich te laten door onder andere een zeer gevaarlijk manoeuvre te maken doorheen buizen van een weerstation.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki