Wikia

Yodapedia

Aj^6 Borg Construct

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Aj^6 Borg Construct
Lobot.jpg
Product
Model:

Aj^6 Borg Construct

Fabrikant:

BioTech

Prijs:

80.000 Credits (operatie: 70.000)

Specificaties
Massa:

0,80 kilogram

Functies
Taken:

Verhogen van intelligentie

Gebruikers:

Lobot

Quote: "Artificial Intelligence, worth shaving your head for!"
-- BioTech

De Aj^6 Borg Construct was een cybernetische technologie waarmee een persoon zijn intelligentie drastisch kon verhoogd worden. Lobot was één van de bekendste dragers van zo’n unit.

Bouw & UitzichtEdit

BioTech ontwikkelde de Aj^6 niet om een verloren ledemaat te vervangen of om sterker te worden maar om de intelligentie van een drager drastisch te verhogen. De Aj^6 is een halve cirkel die tegen het hoofd werd geplaatst na een operatie waardoor de hersenen van de drager konden reageren met de borg construct. Om de Aj^6 te dragen moest wel het hoofdhaar van de schedel worden verwijderd.

Achteraan op de Aj^6 waren verschillende sensoren en gleuven aanwezig. Zo konden daar verschillende Knowledge Cartridges worden ingestoken met specifieke kennis en was er een toegangspoort voor Droids voorzien waardoor de Aj^6 aan een Droid kon gekoppeld worden.

TakenEdit

Lobot back.jpg

Lobots Aj^6 BorgConstruct

De Aj^6 stuurde impulsen naar de hersenen waardoor deze in staat waren om razendsnel te communiceren met grote computernetwerken of gegevensdatabanken. Het toestel verhoogde eveneens de capaciteiten om logisch te redeneren. De drager kon met een Aj^6 mentaal communiceren met computersystemen en centrale computers. Een cyborg met een Aj^6 unit verwerkte tot twintig maal sneller gegevens dan een normale computer operator.

De Aj^6 kon een massale hoeveelheid data bevatten die super snel dankzij de Knowledge Cartridges kon worden geraadpleegd. De cyborg kon op elk moment dan ook razendsnel de passende procedure terugvinden voor elk probleem dat werd gesteld.

Het nadeel aan de Aj^6 was dat de persoonlijkheid van de drager helemaal werd ‘opgeslokt’ door dit toestel. Zo verminderde de nood om te spreken en sommige cyborgs gingen zich quasi als echte machines gedragen. Dit kon soms zelfs leiden tot waanzin bij de drager.

LobotEdit

Lobot, de Computer Liaison Officer op Cloud City, werd uitgerust met een Aj^6 waardoor hij controle had over de centrale computer van Cloud City. Onder Baron Administrator Lando Calrissian werd Lobots kracht pas echt benut. Zo konden Calrissian en Lobot communiceren met een pols comlink, liet hij Lobot fungeren als de ‘leider’ van de Wing Guards en kon hij alle communicaties binnen de stad afluisteren.

Aj^6.jpg

Aj^6 Borg Construct

Lobot zei bijzonder weinig maar was zich nog steeds zeer goed bewust van zijn menselijkheid. Lobots Aj^6 had een bereik van om en bij de 22 kilometer dus voldoende om over heel Cloud City te werken.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki