Wikia

Yodapedia

Alderaan System

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Alderaan System
Alderaan.jpg
Astrografisch
Regio:

Core Worlds

Sector:

Alderaan Sector

Sterren:

Alderaan

Planeten:

5

Manen:

1

Maatschappelijk
Species:

Mensen
Killiks
Thranta
Nerfs

Bezienswaardig:

Aldera
Crevasse City
Castle Lands

Affiliatie:

Galactic Republic
Rebel Alliance

Quote: "We’ve entered the Alderaan System."
-- Admiral Motti

Het Alderaan System was een vooraanstaand systeem in de Core Worlds totdat Alderaan werd vernietigd door de Death Star I in 0 BBY.

SamenstellingEdit

Het Alderaan System telde vijf planeten waarvan er twee bewoonbaar waren.

  • The Graveyard: Een asteroid field dat na de vernietiging van Alderaan ronddwaalde in de baan van de planeet en de brokstukken van Alderaan bevatte.

GeschiedenisEdit

Alderaan was de prominente planeet in het system dat al voor 27.000 BBY werd bewoond door de insectachtige Killiks alvorens de Mensen er zich kwamen vestigen. Alderaan groeide uit tot één van de leidende planeten in de Galactic Republic. De planeet werd een centrum van kennis, cultuur, kunst en vrede. Delaya bevond zich vrij kort bij Alderaan en beide bevolkingsgroepen kwamen goed overeen. De andere planeten waren onbewoonbaar.

Toen de New Order werd geïnstalleerd bleef het House Organa trouw aan de idealen van de Republic en steunde het opstandelingen zoals Kota's Militia en later de Rebel Alliance. Toen Palpatine zeker wist dat Bail Organa de Rebel Alliance steunde, kwam Alderaan in de problemen. Met de Death Star I waande Wilhuff Tarkin zich onoverwinnelijk. Omdat Leia Organa de locatie van de rebellenbasis niet wou verklappen, had Tarkin een ander plan in gedachte. Hij liet de Death Star I koers zetten naar het Alderaan System waar hij Alderaan vernietigde.

Het system verloor zijn belangrijkste trekpleister en zakte weg in de vergetelheid. Enkel The Graveyard was nog een overblijfsel van Alderaan.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki