Wikia

Yodapedia

All Terrain Kashyyyk Transport

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
All Terrain Kashyyyk Transport
WookieeHunterATST.jpg
Product
Model:

Variant op AT-ST

Klasse:

Walker

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Specificaties
Afmeting:

8,60 meter hoog

Snelheid:

90 km/h

Bemanning:

1 Piloot
1 Gunner

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

De All Terrain Kashyyyk Transport (AT-KT), ook wel bekend als de Wookiee Hunter AT-ST (AT-STh), was een variant op de AT-ST All Terrain Scout Transport, die gebruikt werd op Kashyyyk of op andere planeten om spionnen of verkenners te vangen.

GeschiedenisEdit

In de jaren na de Great Jedi Purge, toen het Galactic Empire aan de macht kwam, zette zij de 'Wookiee Hunter' in op de Wookiee-thuiswereld Kashyyyk. De machines waren bedoeld om Wookiees mee te vangen, om zo slaven van hen te kunnen maken. Daarom bevatte de Walker vooral wapens die vijanden verdoofden en niet meteen doodden.

Aan de zijkanten van de AT-ST waren twee kanonnen bevestigd die netten konden schieten. Ze waren ook voorzien van groene en bruine camouflagekleuren voor in de jungle en zoeklichten om de Wookiees te kunnen opsporen.

Captain Ozzik Sturn was dol op het jagen van Wookiees in zijn persoonlijke AT-KT. In 2 BBY was Princess Leia gevangengenomen door Sturn op Kashyyyk. Galen Marek kwam Leia bevrijden maar nam het eerst op tegen Sturn in zijn Walker. Marek won uiteindelijk door een van de kanonnen er af te trekken, het tegen de cockpit van de walker aan te slagen en de walker daarna met een Force push om te duwen, waardoor Sturn stierf.

WapensEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki