Wikia

All Terrain Open Transport
AT-OT1
Product
Model:

AT-OT All Terrain Open Transport

Klasse:

Walker

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Specificaties
Afmeting:

14,30 meter (lengte)
5,80 meter (hoogte)

Snelheid:

55 km/h

Passagiers:

34+

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

AT-OT

AT-OT op Felucia

De AT-OT (All Terrain Open Transport) was een Walker die door de Galactic Republic werd gebruikt tijdens de Clone Wars.

UitzichtEdit

De AT-OT was 14,30 meter lang en 5,80 meter hoog. Het toestel werd gedragen door 8 poten. Vooraan bevond zich de cockpit van de Walker. Het grootste deel van de Walker was echter open ruimte. Kuat Drive Yards ontwikkelde de AT-OT als hun voornaamste transport walker.

MissieEdit

De primaire functie van de AT-OT was het vervoeren van troepen. Alhoewel de bovenkant uiterst kwetsbaar was voor aanvallen uit de lucht, was het armor van de AT-OT erg dik. De AT-OT was niet echt geschikt voor echte gevechtssituaties maar eerder voor het aanvullen van troepen aan de rand van de veldslag.

Normaal gezien kon de AT-OT 34 Clone Troopers in keurige stoelen vervoeren maar soms vereiste de missie dat er meer troopers werden vervoerd. Dit was meestal geen probleem voor de AT-OT.

Tijdens de Clone Wars werd de AT-OT onder andere ingezet op Felucia waar de walkers door de dichte tropische wouden van Felucia stapten. Deze wouden zorgden voor een perfecte dekking voor de troepen in de AT-OT’s.

SpecificatiesEdit

Achter de SchermenEdit

  • De AT-OT was één van de laatste nieuwe toestellen die werden ontwikkeld voor ‘Episode III’.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki