Wikia

Yodapedia

All Terrain Reconnaissance Transport

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
All Terrain Reconnaissance Transport
AT-RT.jpg
Product
Model:

All Terrain Recon Transport

Klasse:

Walker

Ontwerp:

Kuat Drive Yards

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Prijs:

40,000 Credits
25.000 Credits (Civiele veriant)

Specificaties
Afmeting:

3,43 meter (hoog)

Snelheid:

70 tot 75 km/h

Bemanning:

1

Vracht:

10 tot 20 kg

Voorraad:

1 dag

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

De AT-RT (All Terrain Recon Transport) was één van de Walker modellen die tijdens de Clone Wars werd gebruikt door de Galactic Republic.

ProfielEdit

De AT-RT werd ontwikkeld en geproduceerd door Kuat Drive Yards. Het was een lichtbepantserde Walker die eigenlijk een gewapend en snel platform bood voor de Clone Troopers. De AT-RT was bewapend met een Repeating Blaster en kon snelheden tot 70 km/h halen.

De AT-RT was zoals de naam het aankondigde geen echte walker die bestemd was voor het zware oorlogswerk. De AT-RT werd ingezet na een veldslag om de patrouilleren en eventuele overblijvende brandhaarden te lokaliseren. Niet alleen na de veldslag was de AT-RT nuttig, ook voor de veldslag om de posities van de vijand te bepalen en om het strijdtoneel even te verkennen. Meestal opereerde de AT-RT in kleine groepjes van drie walkers. Met hun scanners konden ze snel informatie doorseinen naar het commandocentrum.

De AT-RT was een lichtgewicht en was veel sneller en beweeglijker dan de AT-PT Walker. De AT-RT Driver genoot van een volledig gezichtsveld doordat de AT-RT geen cockpit had. Dit had wel tot gevolg dat de AT-RT Drivers kwetsbaar waren voor vijandelijk geschut.

De Repeating Blaster was een geducht wapen voor infanterietroepen maar tegen voertuigen of grotere Battle Droids kon het weinig beginnen.

AT-RT Kashyyyk.jpg

AT-RT’s ’s nachts op Kashyyyk

Lightning Squadron was gespecialiseerd in het gebruiken van de AT-RT Walkers. Deze Walkers werden in dit squadron bestuurd door ARF Troopers. Tijdens de Battle of Kashyyyk werden de AT-RT Walkers ingezet. Onder andere na het gevecht moesten ze op zoek gaan naar overlevende Wookiees. Yoda, Chewbacca en Tarfful namen tijdens hun ontsnapping een groep AT-RT Walkers te grazen. Algemeen werd de AT-RT beschouwd als de voorloper van de AT-ST Walker.

Civiele AT-RT'sEdit

De AT-RT werd ingezet voor politiewerk en in zones waar er minder hevig werd gevochten of door Clone Shock Troopers om menigtes bij betogingen te kalmeren. Deze variant had meestal een Grenade Mortar in plaats van de Repeating Blaster. De granaten die deze variant afvuurde waren niet dodelijk.

Achter de schermenEdit

  • De AT-RT werd ontworpen door TJ Frame.
  • Een scène werd verwijderd waarin Yoda Clone Troopers afleidt en zo Chewbacca de kans biedt om een AT-RT te kapen zoals in ‘Episode VI’.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki