Wikia

Always Two There Are
Always Two
Informatie
Serie:

Star Wars: Rebels

Seizoen:

2

Aflevering:

3

Vorige:

Relics of the Old Republic

Volgende:

Brothers of the Broken Horn

Always Two There Are is de derde episode uit het tweede seizoen van Star Wars: Rebels.

SynopsisEdit

Chopper en Sabine Wren plagen Ezra Bridger wanneer hij van Kanan Jarrus de droid moet optillen met de Force. Chopper haakt zich magnetisch vast aan de Ghost zodat het lijkt alsof Ezra faalt. Kanan oppert dat het in de echte gevechten er ook nooit fair aan toe gaat. Hera Syndulla heeft een opdracht voor Zeb Orrelios, Sabine en Chopper om in een verlaten Haven-class Medical Station medicijnen en medische voorraad te gaan zoeken. Nadat Rex en Kanan een discussie hebben over discipline, besluit Ezra om mee op missie te gaan in de Phantom.

Het medical station is verlaten, maar de Rebels worden meteen gevolgd door een ID9 Seeker Droid. Ze belanden in het controlecentrum waar Chopper meteen het hele station aanschakelt. Die krachttoename zorgt ervoor dat de Imperials en Agent Kallus het signaal ontvangen. De Fifth Brother zegt dat hij dit zelf gaat onderzoeken.

In het station kunnen de Rebels de files en de voorraad niet lokaliseren. Chopper blijft achter om de files te achterhalen, terwijl Zeb en Ezra als eerste proberen om de medicijnen te vinden. Chopper hoort echter wat bewegen in de gangen van het station en gaat op onderzoek uit. Daar wordt hij overvallen door een ID9 Seeker Droid, maar Chopper kan nog om hulp roepen. Wanneer de Rebels Choppers hulp horen, keren ze terug, maar door een smalle schacht. Zeb komt zelf vast te zitten omdat hij niet door de schacht geraakt.

Wanneer Ezra en Sabine Chopper naderen, treedt de Seventh Sister hen tegemoet met haar ID9 Seekers. De droids nemen Sabine voor hun rekening, terwijl zijzelf Ezra bekampt. Sabine en Ezra vluchten, maar ontdekken dat er nog een Inquisitorius op hen jaagt, de Fifth Brother. Ezra wordt gegrepen door de ID9 Seekers en sluit zichzelf op door met zijn saber de controles te blokkeren. De Fifth Brother wil Ezra meteen doden, maar de Seventh Sister wil hem gebruiken om de anderen te lokken.

Sabine gaat op zoek naar Zeb en bevrijdt hem uit de smalle schacht. Samen nemen ze het op tegen de Fifth Brother, maar ze maken geen kans. Hij stuurt explosieven in hun richting die Sabine dacht te laten ontsteken. De Fifth Brother neemt Sabine mee en laat Zeb over aan de ID9s. De Seventh Sister plaagt Ezra door te zeggen dat zijn meester nooit een Jedi is geworden. Ze wil weten waar Ahsoka Tano uithangt, maar ondertussen heeft Zeb de ID9s kunnen vernietigen. Hij vindt Chopper, samen met een doos medicijnen en samen bedenken ze een plan om Ezra en Sabine te bevrijden. Als Zeb het station zonder hen verlaat, weet hij dat de kans groot is dat ze het niet zullen overleven.

Zeb stuurt een vals bericht naar Sabine als Commander Meiloorun en zegt dat hij hen komt helpen in Bay Six. De Inquisitors vallen voor het valse bericht en wachten in Bay Six op de komst van de Rebels. Door Zebs hint "Hold you chin up" ontdekken Ezra en Sabine dat Zeb en Chopper de Phantom aan het plafond van de hangar hebben geparkeerd. De Phantom daalt en opent het vuur op de Inquisitors. Ezra en Sabine maken gebruik van de situatie om in de Phantom te vluchten. De Inquisitors proberen de Phantom tegen te houden met de Force en de deuren van de hangar te sluiten, maar dat lukt hen net niet.

De Phantom ontsnapt en met wat voorraad keren ze terug naar de Phoenix Rebel Cell. Ezra vertelt Kanan over de twee Inquisitors en dat ze weten dat Ahsoka leeft. Kanan lijkt alle moed te verliezen wanneer hij verneemt dat er nog Inquisitors zijn.

IndexEdit

PersonagesEdit

AndereEdit