Wikia

Yodapedia

Anchorhead

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Anchorhead
Anchorhead.jpg
Locatie
Planeet:

Tatooine

Regio:

Great Chott Salt Flat Community

Type:

Agrarische Gemeenschap

Geschiedenis
Gebouwd:

4,200 BBY
93 BBY

Quote: "Tomorrow I want you to take that R2 unit into Anchorhead and have its memory erased."
-- Owen Lars

Anchorhead was een agrarische gemeenschap op Tatooine ten Zuiden van Mos Eisley en ten Zuid-Oosten van de Jundland Wastes die deel uitmaakte van de Great Chott Salt Flat Community.

GeschiedenisEdit

Rond 4200 BBY werd op de locatie van het moderne Anchorhead de allereerste nederzetting gebouwd door kolonisten op Tatooine. Czerka voerde er rond 3956 BBY één van de omvangrijkste mijnwerken uit op de planeet, hetzelfde jaar dat Revan met zijn compagnons op zoek was naar een Star Map van de Star Forge van het Infinite Empire.

AnchorheadTOR.jpg

Anchorhead tijdens de Great Galactic War

Czerka liet Anchorhead achter nadat de eerst mijnindustrie verdween op Tatooine. In 93 BBY werd de nederzetting echter terug heropgebouwd. Een diepe zandput (ooit een bron) was het enige bewijs van de vorige nederzetting van de eerste kolonisten.

Deze heropbouw werd opgestart door een volgende groep kolonisten die na de vernietiging van Fort Tusken geen zin meer hadden om zich op dezelfde plaats te settelen of Fort Tusken weer op te bouwen. Daarom kozen ze om zich meer zuidelijk te vestigen. Ze bouwden een spaceport nabij Anchorhead en de stad beleefde een gouden periode. Na de totale ineenstorting van de mijnindustrie op Tatooine (zo’n 20 jaar na het heropstarten van Anchorhead) verloor de stad haar aanzien en werd het één van locale, klassieke nederzettingen.

Anchorhead was ten tijde van de Galactic Civil War niets meer dan een verzameling gebouwen zoals een powerstation genaamd Tosche Station, een restaurant, een transport station en andere elementaire voorzieningen. Het merendeel van de inwoners bestond uit Moisture Farmers die hun boerderij hadden rondom de stad. Anchorhead werd bestuurd door de Anchorhead Municipal Council. De nederzetting was ‘verbonden’ met Mos Eisley door de zogenaamde Circle Route die de Jundland Wastes vermeed.

Thuishaven van Luke SkywalkerEdit

Anchorhead1.jpg

Anchorhead

De Lars Moisture Farm bevond zich ten Westen van Anchorhead. Luke Skywalker spendeerde veel tijd in Tosche Station dat werd uitgebaat door zijn ‘vriend’ The Fixer. De laatste ontmoeting tussen Biggs Darklighter en Luke op Tatooine vond plaats op Anchorhead. Owen Lars zei dat Luke het geheugen van Artoo Detoo moest gaan laten wissen in Anchorhead zodat hij geen onzin meer zou uitkramen. Later zei Luke dat hij Ben Kenobi en de Droids tot in Anchorhead zou brengen en dat hij van daaruit wel vervoer zou vinden naar Mos Eisley. Door de dood van Owen en Beru ging dit uiteraard niet door.

Achter de SchermenEdit

  • De locaties van Anchorhead bevinden zich in Ajim, een stadje op het Tunesische eiland Djerba.
  • De uiteindelijke scène te Tosche Station in Anchorhead werd verwijderd uit de uiteindelijke versie van de film.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki