Wikia

Yodapedia

Ando Prime

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ando Prime
Andoprime2.jpg
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Lambda Sector

Stelsel:

Ando System

Sterren:

Ando

Manen:

Geen

Fysisch
Klimaat:

Koud

Terrein:

IJsvlakten

Maatschappelijk
Inheems:

Bendu
Talid

Kolonisten:

Aqualish
Mens

Hoofdstad:

Ando Prime Centrum

Bezienswaardig:

Bendu beelden
Podraces

AndoprimeTV.jpg

In de Outlander

Ando Prime was een planeet in het Ando System, waar ook Ando toe behoorde. Het was een bevroren, koude planeet en de thuiswereld van de Talid en de Bendu Monks.

Leven & GeschiedenisEdit

De Bendu monniken woonden en werkten in de Andobi Mountain Run. De meer moderne bewoners van de planeet bouwden hun dorpen ten zuide van de bergen, en legden enorme pijplijnen aan om de groeiende steden van water te voorzien. Om deze arbeiders wat van ontspanning te voorzien werden er Podracers georganiseerd. Deze wedstrijden werden echter een traditie die Ando Prime bekend bij het grote publiek zou maken.

De planeet was vooral bekend als locatie van vier Podrace wedstrijden, waarvan er verschillende gehouden werden op de bevroren vlakten. Een aantal van deze wedstrijden werd door het hele universum uitgezonden, en zelfs bekeken door gokkers en bezoekers in de Outlander Club op Coruscant.

Op Ando Prime waren meerdere circuits voor de Podrace:

Achter de SchermenEdit

  • Ando Prime verscheen op een van de schermen in de Outlander in 'Attack of the Clones'. Als achtergrond werd materiaal gebruikt van 'The Empire Strikes Back'.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki