Wikia

Yodapedia

Aneesa Dym

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Aneesa Dym
Uiterlijke kenmerken
Species:

Pa'lowick

Geslacht:

Vrouw

Biografie
Thuiswereld:

Nar Shaddaa

Overleden:

32 BBY

Vervoer:

Dusty Duck

Affiliatie:

Rango Tel

Aneesa Dym was een vrouwelijke Pa'lowick die in de laatste decennia van de Republic op zoek ging naar de moordenaar van haar vader.

BiografieEdit

Dym werd geboren en opgevoed te Nar Shaddaa door haar vader die een smokkelaar was. Zij hielp hem met het besturen van hun in elkaar geknutseld schip, de Dusty Duck. Toen Aneesa’s vader werd neergestoken door een boze klant en begon ze aan een zoektocht naar de moordenaar.

De zoektocht leidde naar vele planeten maar bracht weinig resultaat op. Maar toen Rango Tel de moordenaar van haar vader wist te doden in een cantina, werd Tel een held voor Aneesa. Samen gingen ze op zoek naar Kam Nale, de volgende prooi van Rango.

Hun tocht leidde naar Tatooine waar de Dusty Duck nabij Mos Espa werd neergezet. Maar terwijl Tel weg was, namen een aantal DRK-1 Probe Droids de Duck in beeld. Darth Maul, de eigenaar van de Probes, volgde het spoor naar de Duck en kwam aan boord waar hij aan Aneesa vroeg waar de Jedi was. De Pa'lowick wist uiteraard niet waarover Maul sprak en werd neergesabeld. Omdat ook Rango Tel werd gedood, zou de Dusty Duck niet langer vliegen.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki