Wikia

Ansion
Ansion
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Churnis Sector

Stelsel:

Ansion System

Sterren:

Ansion

Manen:

2

Omlooptijd:

22 uur

Rotatietijd:

344 dagen

Fysisch
Diameter:

9.250 kilometer

Atmosfeer:

Normaal

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Grasvelden
Heuvels

Maatschappelijk
Inheems:

Ansionians

Kolonisten:

Mens
Hutt

Taal:

Ansionian
Basic

Populatie:

Ansionians (72%)
Gwurran
Mensen (11%)
Armalat (9%)

Hoofdstad:

Cuipernam

Bezienswaardig:

Cuipernam
Sorr-ul-Paan Plateau
Torosogt River

Affiliatie:

Galactic Republic

Ansion Suubatar

Jedi op Suubatar

Quote: "He has just returned from a Border dispute on Ansion."
-- Mace Windu

Ansion was een rustige planeet die veel invloed uitoefende op de nabijgelegen planeten in de Mid Rim.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Ansion was gelegen in de Mid Rim in het Ansion System en de Churnis Sector. Ansion was de derde planeet in het system en had twee manen. De planeet lag relatief ver van andere werelden ten Westen van de New Territories.

Ansion werd voornamelijk bezaaid door uitgestrekte grasvelden en heuvels. Er heerste een gematigd klimaat dat zich perfect leende tot het ontstaan van allerlei leven.

De Ansionians waren de leidende intelligente soort die zich hadden verdeeld in clans van nomaden en van stedelingen. De Gwurran waren een intelligente soort die echter als primitief werd beschouwd. Ansion was eveneens rijk aan allerlei diersoorten zoals de Suubatar, een lastdier met zes poten, de Sadain, een goedkoop lastdier, de Shanh, een gevreesd roofdier en de Lorqual, het grootste dier op Ansion.

GeschiedenisEdit

Hoewel Ansion zelf een planeet was zonder veel betekenis, oefende het wel een invloed uit op de regio. De Malarian Alliance, opgesteld in 42 BBY, verbond het Ansion System met drie andere systems terwijl de Keitumite Mutual Military Treaty het rond 52 BBY verbond met het Malari System en nog eens zes andere systems die allemaal zelf hun eigen verdragen hadden opgesteld. Ansion werd in deze periode vertegenwoordigd door Senator Mousul.

Om de zwakheid van de Republic te testen, probeerde de Separatisten tijdens de Separatist Crisis om Ansion te overhalen om zich aan te sluiten bij de CIS waardoor nog zo'n 40 planeten zouden volgen die door de verdragen aan Ansion waren verbonden.

Aanleiding was een conflict tussen de Unity of Community van de steden en de nomadische Alwari. Alhoewel dit een triviaal conflict leek, werden Obi-Wan Kenobi en Luminara Unduli met hun Padawans Anakin Skywalker en Barriss Offee naar Ansion gestuurd om dit probleem op te lossen. De planeet stond immers onder druk van Shu Mai en zou op elk moment zijn overgelopen naar de Separatisten onder leiding van Dooku. Uiteindelijk slaagden de Jedi in hun opdracht en bleef Ansion trouw aan de Galactic Republic, ook tijdens de Clone Wars.

Het Empire was niet van plan om de invloed van Ansion te behouden. De nieuw aangestelde Moff van de Churnis Sector bevestigde meteen dat alle bestaande allianties en verdragen niet meer geldig waren tijdens de New Order. Ansion verdween helemaal op de achtergrond tijdens het Empire.

Achter de schermenEdit

  • Ansion werd voornamelijk belicht in ‘The Approaching Storm’.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki