Wikia

Yodapedia

Anthony Daniels

11.073pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Anthony Daniels
Anthony Daniels.jpg
Biografie
Geboren 21 februari 1946
Geslacht Man
Land VK, Engeland (Salisbury)
Overleden
Titel
Bijnaam
Beroep Acteur
Rol {{{rol}}}
Werken Lord of the Rings (Animated)

Quote: "When I saw the painting by the design artist, the eyes of the character looked deep into my soul."
-- Anthony Daniels

Anthony Daniels is de Britse acteur die C-3PO speelde in alle films en tevens de stem van 3PO insprak.

Daniels ging een beetje onverschillig naar de uitnodiging van George Lucas om te praten over een rol in Star Wars. Aan de muur hing de production painting van Ralph McQuarrie met C-3PO en R2-D2 op Tatooine. Daniels zei dat hij meteen werd aangetrokken door het personage van Threepio en ging akkoord om de rol te spelen. Alhoewel Lucas eerst een andere stem had voorzien, bleek uiteindelijk dat Daniels' stem de beste was voor Threepio omdat hij het personage het beste aanvoelde.

Daniels vertolkte C-3PO in alle zes films en in 'Episode I' hielp hij mee om de Threepio pop te besturen. Naast de films heeft Daniels voor alle spin-offs de stem van Threepio ingesproken zoals Star Wars: Droids, Star Wars: Clone Wars en Star Tours. Ook voor alle Radio Drama's sprak Daniels de stem in van Threepio.

Around Wikia's network

Random Wiki