Wikia

Yodapedia

Aquatic Assault Stormtrooper

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Aquatic Assault Stormtrooper
Sea Trooper.jpg
Organisatie
Alias:

Sea Trooper

Behoort tot:

Imperial Army

Affiliatie:

Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Bewapening:

Blaster Spear Gun

Transport:

‎All Terrain Aquatic Transport
Waveskimmer

Stationering:

Sedri
Iskalon
Manaan

Aquatic Assault Stormtroopers – ook bekend als Sea Troopers – waren Stormtroopers gespecialiseerd in missies onder water.

UitzichtEdit

Sea Troopers droegen het pantser van Scout Troopers met een aantal modificaties om onder de zeespiegel te kunnen opereren. De helm had alle specificaties, zoals Macrobinocular zicht en sensors. De helm was verbonden met een noodzakelijke zuurstoftank waaraan ook apparatuur was bevestigd waardoor de trooper zich kon verplaatsen. Het pantser was ook bestand tegen extreme temperaturen en giftige omgevingen. Aan de laarzen waren zwemvliezen bevestigd.

De Sea Troopers waren bewapend met een Blaster Spear Gun. Aan hun riem droegen de Sea Troopers de typische bevoorrading van de Stormtroopers maar ook reserve ademhalingsapparatuur en een bubble tent waarin gecompenseerde lucht kon worden gepompt.

MissiesEdit

De Sea Troopers waren meer dan vermoedelijk de opvolgers van de Clone SCUBA Troopers.

De Sea Troopers werden gedropt via dropships en waren meestal toegewezen aan Aquatic Garrisons waar ze opereerden met de steun van gespecialiseerde voertuigen zoals de ‎All Terrain Aquatic Transport en TIE Fighter Boats.

De Sea Troopers werden onder andere ingezet voor missies op Sedri, Iskalon en Manaan.

EU: Legacy EraEdit

In 137 ABY maakten nieuwe versies van Sea Troopers deel uit van Darth Krayt's Sith Empire en de bezetting van Dac.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki