Wikia

Arakkus
Arrakus.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Biografie
Overleden:

0 ABY

Functie:

Director of Imperial Weapons Development Complex

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Perhaps you’ve heard of Doctor Arakkus?"
-- Arakkus

Arakkus was een een wetenschapper in dienst van het Galactic Empire die betrokken raakte in een ramp met straling.

BiografieEdit

Dr. Arakkus was de directeur van een Imperial Weapons Development Complex. De Rebel Alliance wist dit complex echter te vernietigen waardoor er straling vrijkwam van een experiment waardoor Arakkus dodelijk werd besmet. Arakkus moest een ruimtepak dragen en trok zich terug in een kerkhof van scheepswrakken in de buurt van Kabal en een stervende ster. Arakkus had dit proces in gang gezet door een negatron bombardement op de ster uit te voeren. Het kerkhof was er daarna gekomen doordat Arakkus andere schepen en reizigers mee in zijn dood wou trekken, vooral dan leden van de Rebel Alliance. De aantrekkingskracht van de stervende ster trok de schepen immers aan.

Nadat de Millennium Falcon Leia en Luke had gered op Kabal tijdens een bombardement van het Empire, ging het in op een Homing Beacon van de Rebel Alliance. Dit signaal werd echter uitgezonden door Arakkus en de Falcon raakte ook verstrikt in zijn plannen. Luke Skywalker en Han Solo trokken met ruimtepakken naar Arakkus’ basis waar er een microklimaat was gegenereerd dat leek op dat van een jungle. Luke had via Leia van Arakkus gehoord en waarschuwde Han voor de krankzinnige geleerde. Arakkus werd beschermd door Guard Droids maar Solo en Skywalker wisten Arakkus uiteindelijk te overmeesteren en de ontsteker voor de negatron explosie af te nemen.

Han Solo had het idee om de explosie te ontstekend aan boord van de Falcon en door de explosie zou de Falcon kunnen ontsnappen uit de aantrekkingskracht van de ster. Dit plan lukte uiteindelijk en Arakkus stierf door zijn eigen experiment.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki