Wikia

Yodapedia

Argazdan

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Argazdan
Argazdan.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Argazda

Kolonies:

Lorrd (tijdens de Kanz Disorders)

De Argazdans waren een Near-Human species afkomstig van Argazda in de Kanz Sector. Ze gingen de geschiedenis in als de aanstokers van de Kanz Disorders.

FysiologieEdit

Argazdans leken op mensen maar hadden een groenbruine huid.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Mandalorian Wars kwamen talloze Argazdan onder invloed te staan van Governor Myrial en haar afscheidingsbeweging die de Republic corrupt noemde. Ze ontstoken een opstand en hernoemden de Kanz Sector de Argazdan Redoubt. Verschillende planeten werden geannexeerd in hun drang naar imperialisme, waaronder de planeet Lorrd.

Als straf voor de steun die de Lorrdians hadden geboden voor de opstandelingen van Amaltanna liet Myrial de Lorrdians als slaven gebruiken. De Argazdans behandelden hen zeer streng zodat ze zelfs niet meer met elkaar mochten communiceren. Meer dan 500 miljoen Lorrdians en bijna 5 miljard andere personen stierven tijdens de Kanz Disorders totdat de Republic eindelijk ingreep en orde op zaken zette.

Omdat de Republic andere gevaren moest trotseren, zoals de Mandalorian Wars, de Jedi Civil War, de Sith Civil War en de G0-T0 Revolt kon het pas laattijdig ingrijpen zodat Myrial een regime kon installeren dat meer dan 300 jaar zou standhouden.

De laatst overlevende Argazdan Regent, genaamd Torphceris probeerde zijn macht te behouden en in wanhoop sloot hij zich aan met een alien die uit een ander universum kwam. Dankzij de kennis van deze alien werd een speciaal biologisch gebouwd monster geplaatst onder de Slave Pits of Lorrd waardoor duizenden slaven het leven verloren.

Rond 3.670 BBY was het de Lorrdian Jedi Mari-Elan Nora die de Jedi naar de overwinning leidde in de Kanz Disorders.

Tijdens de New Order schaamden de meeste Argazdan zich voor wat hun volk de Lorrdians had aangedaan. Een uitzondering was Raygar die zonder schaamte een uniform van een slavenmeester droeg op het Qatamer Perfomance Square.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki