Wikia

Yodapedia

Armored Star Courier Prototype

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Armored Star Courier Prototype
Scimitar.jpg
Product
Model:

Armored Star Courier

Klasse:

Shuttle

Ontwerp:

Sienar Design Systems

Fabrikant:

Advance Projects

Specificaties
Afmeting:

26,50 meter

Bemanning:

1

Vracht:

2500 kilogram

De Armored Star Courier Prototype was het prototype waarop de Scimitar was gebaseerd en werd uitgewerkt.

UitzichtEdit

Zie Scimitar

GeschiedenisEdit

De Scimitar was naar het schijnt de enige Armored Star Courier die ooit werd geproduceerd door Sienar Design Systems. De Scimitar werd ontwikkeld in Raith Sienars Advance Projects laboratoria waar er werd geëxperimenteerd met speciale technologieën en waar bijvoorbeeld wapens werden toegevoegd aan schepen die een burgerlijke functie vervulden. Sidious kreeg het prototype van de gewapende Armored Star Courier in zijn bezit en schonk het vervolgens aan Maul. Na de dood van Darth Maul ontdekten de autoriteiten van de Galactic Republic de Scimitar op Naboo. Toen de eerste onderzoekers het schip wilden betreden, werden ze al meteen neergehaald door Probe Droids. Vervolgens werd Saesee Tiin gevraagd om het schip uit te schakelen. Tiin ontdekte talloze compartimenten maar vond eveneens dat de computers volledig leeg waren geroofd en dat alle sporen naar de Sith waren uitgeveegd.

Scimitar2.jpg

De Scimitar op Tatooine

Alvorens de Scimitar kon worden vervoerd naar Kuat Drive Yards verdween het van de ene dag op de andere. Of het schip gestolen was door Darth Sidious, door Raith Sienar of zelfs door de Jedi was een raadsel. Uiteindelijk bleek dat de Galactic Republic het schip bewaarde in een geheime hangar op Theed te Naboo.

De Imperial Inquisitor Valin Draco gebruikte een schip dat zeer sterk op de Scimitar leek maar het was niet geweten of dit een andere Armored Star Courier was of niet.

Hoewel Sienar Design Systems dus slechts één voertuig effectief produceerde, bestond de kans dat de blauwdrukken en schema’s van dit model in handen van derden zijn beland. Darth Sidious trad naar het schijnt zeer doeltreffend op wanneer dit gebeurde.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki