Wikia

Yodapedia

Attack Pattern Delta

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Attack Pattern Delta.jpg

Attack Pattern Delta schema

Quote: "Attack Pattern Delta. Go now."
-- Luke Skywalker als Rogue Leader

Attack Pattern Delta was één van de tactieken die Rogue Group gebruikte tijdens de Battle of Hoth om de AT-AT Walkers van Blizzard Force af te stoppen.

Ontwikkeling &UitvoeringEdit

Attack Pattern Delta werd door Luke Skywalker en Beryl Chiffonage ontwikkeld in de Rogue Doctrine, een serie van tactische formaties voor Airspeeders, zoals de T-47 Snowspeeder.

Attack Pattern Delta was een tactiek die de snelheid en wendbaarheid van de T-47 uitbuitte. Rogue Group vloog in één lijn richting hun doelwit waardoor de Walker slechts één doelwit had. Wanneer de eerste Speeder de Walker naderde, werd er gevuurd en snel weggevlogen zodat de baan werd vrijgemaakt voor een tweede Snowspeeder die dezelfde aanvalsactie herhaalde. Zo werd de Walker keer op keer blootgesteld aan een salvo. Daarna hergroepeerden de Snowspeeders zich om een nieuwe aanval op te bouwen.

Deze tactiek had enkel succes indien de vijand panikeerde of de kalmte verloor. Indien de tegenstander kalm bleef, kon er ernstige schade worden aangebracht aan de voorste Snowspeeder van de lijn.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Battle of Hoth was dit één van de tactieken die werd toegepast maar Luke Skywalker merkte snel dat de Blizzard Force AT-AT Walkers te ervaren waren om zich door deze tactiek te laten strikken. De nieuwe tactiek die werd ingevoerd was Harpoon and Tow Cable.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki