Wikia

Yodapedia

Ayy Vida

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ayy Vida
Ayy Vida.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Twi'lek

Geslacht:

Vrouw

Oogkleur:

Bruin

Lunae Vida Med-Beq.jpg

Ayy Vida met Lunae Minx en Achk Med-Beq

Ayy Vida was één van de danseressen in de Outlander Club op Coruscant.

BiografieEdit

Vida was een Twi'lek met een gele huidskleur die haar huid echter liet beschilderen met rode pigmenten. Als zij een jumpsuit droeg van dezelfde kleur gingen alle patronen mooi over in elkaar. Ayy Vida was bevriend met Lunae Minx.

Zoals vele Twi'leks raakte Vida in het criminele milieu terecht waar ze ongewild de partner werd van Hat Lo, een locale crime lord. Ayy Vida dacht lang aan ontsnappen maar ze vreesde Tas Kee, de Weequay lijfwacht van Lo.

Zo verbleef Vida dagenlang in de Outlander Club waar ze fantaseerde over haar held die haar kwam redden. Vida dacht deze op een nacht te hebben gevonden toen twee Republic Officers de Outlander binnenstapten. Vida hoopte dat Dannl Faytonni of vooral zijn partner Achk Med-Beq haar zou kunnen redden. Helaas wist Vida niet dat Faytonni en Med-Beq oplichters en ontsnapte misdadigers waren.

Achter de SchermenEdit

  • Karina Wakefield speelde de rol van Vida.
  • Verschillende bronnen geven verschillende personen aan waarvan Vida hoopte dat zij haar zouden redden. De Insider geeft Faytonni aan als haar 'hoop', terwijl de Chronicles aangeeft dat dit Med-Beq was. Aangezien Vida met Beq staat te praten in de film lijkt dit ons Vida's belangrijkste piste.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki