Wikia

Azmorigan
Azmorigan
Uiterlijke kenmerken
Species:

Jablogian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Nar Shaddaa

Functie:

Crime Lord

Vervoer:

Virgin 1

Azmorigan was een Jablogian crime lord die rond 5 BBY actief was. Hij zag een deal met Lando Calrissian faliekant aflopen.

BiografieEdit

Azmorigan reisde aan boord van de Virgin 1 met een aantal wachters toen hij in 5 BBY een afspraak had met Calrissian. In ruil voor een kist zou Calrissian hem goederen leveren. Die goederen waren eigenlijk Hera Syndulla, de captain van de Ghost, die betrokken was geraakt in Lando's spelletje met Azmorigan.

Hera vond het niet zo leuk om Azmorigan te dienen en bij de eerste mogelijkheid klapte ze een dienstblad tegen zijn hoofd, waardoor hij buiten westen viel. Ze ontsnapte met een Escape Pod naar de Ghost waar ze Lando zijn vet gaf.

Maar Azmorigan en zijn trawanten trokken dankzij een tip van Cikatro Vizago naar Lothal en naar het stukje grond dat Lando had gekocht. Daar besloten ze om op Calrissian te wachten, die in het gezelschap van de Rebels aankwam. Daar eiste Azmorigan tegemoetkomingen voor de mislukte transactie met Lando. De Rebels weigerden dit echter en er ontstond een vuurgevecht. Lando's opgeblazen Puffer Pig zorgde voor heel wat averij mij Azmorigan en zijn manschappen door hen omver te kegelen. Toch slaagde Azmorigan erin om Zeb Orrelios onder schot te houden, maar Chopper gebruikte de wapens van de Phantom om de crime lord tijdelijk uit te schakelen. Azmorigan zette het op een lopen, maar Lando wist goed genoeg dat hij zeker geen vriend rijker was geworden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit