Wikia

Yodapedia

B'omarr Brain Walker

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

B'omarr Brain Walker
BT-16.jpg
Organisatie
Type:

Religieuze orde

Vestiging:

Tatooine

Holding:

B'omarr Monks

B'omarr Brain.jpg

B’omarr Brain Walker

Quote: "The Enlightened One wishes to speak with you."
-- B'omarr Monk

B'omarr Brain Walkers waren B'omarr Monks die een verlichte staat hadden bereikt en die rondwandelden op omgebouwde lichamen van de BT-16 Perimeter Droid.

BiografieEdit

Wanneer de B'omarr Monks vonden dat een broeder de verlichte staat had bereikt en geen nood meer had aan een fysiek lichaam, werden zijn hersenen uit het lichaam verwijderd. Hiervoor werd de monnik eerst getest en moest hij verschillende testen ondergaan waaruit bleek in hoeverre hij was verwijderd van zijn fysieke capaciteiten en mentaal klaar was. Het verwijderen was een gevaarlijke en zeer gespecialiseerde operatie die werd uitgevoerd door lager gerangschikte leden van de Orde. Daarna werden de hersenen in speciale bokalen bewaard in de Great Room of the Enlightened.

Indien de monnik echter een eindje wilde wandelen, een eigenschap die hij na verloop van tijd beheerste indien hij kon wennen aan zijn nieuw ‘bestaan’, werden zijn hersenen in een speciale bokaal met speciaal water aan het framewerk van een aangepaste BT-16 Perimeter Droid gekoppeld. De Droid reageerde op signalen van het brein en koppelde met een grijparm voorzichtig de bokaal met hersenen aan het lichaam. De B’omarr Brain Walker kon via zijn hersenen het lichaam van de Droid bewegen en fungeerde dus eigenlijk als de hersenen van de BT-16. De B’omarr Brain Walkers zagen er verschillend uit. Sommige exemplaren hadden een grijparm en ook het aantal poten kon verschillend zijn. Rond de Battle of Yavin werd er vooral begonnen om extra ontwerpen te bekijken met meer dan vier poten.

De Brain Walker hadden sensoren en een reeks lichtjes die de status van de Brain Walker vertaalden. Blauw en groen betekenden dat alles in orde was met de Walker. Een rood signaal betekende dat de hersenen van de B’omarr Monk (nog) niet aangepast waren aan zijn nieuw bewustzijn.

De BT-16 was dus een voorbeeld van de minimale Cyborg en was voor veel personen een onrustwekkende verschijning. Ook in Jabba’s Palace werden de Brain Walkers door veel bendeleden als een bedreiging beschouwd die best kon worden vermeden worden. Na de Battle of Carkoon werden verschillende bendeleden van Jabba al of niet uit eigen wil veranderd in Brain Walkers, zoals Tessek, Bib Fortuna en Buboicullaar.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki