Wikia

B2-AA Air Assault Super Battle Droid
B2-AA
Product
Model:

B2-AA Air Assault Super Battle Droid

Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Baktoid Combat Automata

Prijs:

16.225 Credits

Functies
Taken:

Vernietigen

Affiliatie:

Confederacy of Independent Systems

Quote: "Rocket Droids! Incoming!"
-- Clone Pilot

De B2-AA Air Assault Super Battle Droid - ook bekend als de B2-RP Battle Droid - was een variant op de B2 Super Battle Droid die uitgerust was met een Jet Pack.

UitzichtEdit

De B2-AA zag er net hetzelfde uit als de standaard B2 Super Battle Droid. Deze Droids waren extra uitgerust met een Jet Pack.

TakenEdit

De B2-AA was gespecialiseerd in het kapen en enteren van vijandelijke schepen. Deze modellen werden vaak gebruikt aan de zijde van de B1-A Air Battle Droid maar in tegenstelling tot dit model bezat de B2-AA een zeer explosief Jet Pack. Hierdoor kon de B2-AA langere afstanden afleggen maar de brandstof was bijzonder snel ontvlambaar. Dat had dan weer tot gevolg dat de B2-AA zeer spectaculair explodeerde wanneer het werd vernietigd wat een effectief zelfvernietigingsysteem was.

De CIS gebruikte de B2-AA modellen om Republic schepen aan te vallen en door te dringen tot in deze schepen. De B2-AA modellen werden in trossen gelost om het interieur van de vijandelijke schepen veilig te stellen voor andere Battle Droids, waaronder de BX Commando Droids. Soms werd de B2-AA gebruikt in plaats van de Droch-class Boarding Ships, vooral wanneer de vijand wapens had uitgerust, geschikt voor verdediging voor korte afstand of wanneer er een starfighter escorte aanwezig was.

Onder andere in de Battle of Quell werden de B2-AA modellen ingezet om de Venator-class Star Destroyers van Aayla Secura aan te vallen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki