Wikia

Yodapedia

B2-X Computer Interface Unit

11.111pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
B2-X Computer Interface Unit
Bollux Blue Max.jpg
Product
Klasse:

Klasse 2

Fabrikant:

MerenData

Specificaties
Hoogte:

0,40 meter

Functies
Taken:

Communicatie met computers
Kraken van informatie

De B2-X Computer Interface Unit was een model Slicer Droid dat enkel als een experimenteel model werd geproduceerd.

UitzichtEdit

De B2-X was een blokvormige Droid van zo’n 0,40 meter doorsnede. De Droids waren zilver van kleur en gemaakt uit Titanium. Ze hadden één Photoreceptor en allerlei kleine armen en uitsteeksels om met computers en apparatuur te kunnen communiceren.

Taken & GeschiedenisEdit

De eerste modellen werden door MerenData als prototypes op de markt gebracht voor Imperial Intelligence. De B2-X was bedoeld als een ultieme computerhakker die informatie uit computers kon halen, systemen kon overnemen en gegevens kon sturen via computers. De B2-X kreeg meer geheugenruimte en processorkracht dan Droids en computers die honderdmaal groter waren dan zij. De eerste testen waren indrukwekkend maar het weerbarstige karakter van de B2-X baarde de Imperials zorgen. Soms weigerde de B2-X bevelen aan te nemen en was het lukraak aan het surfen door databanken en andere gegevensnetwerken uit verveling.

MerenData gooide de handdoek in de ring en wist geen raad met de B2-X. Zoveel processorkracht kon niet anders dan gepaard gaan met vreemde karaktertrekjes. Slechts een honderdtal B2-X units werden geproduceerd alvorens het experiment werd afgezegd.

Minder dan zes maanden later bevonden zich B2-X Droids in de Fringe samenleving in handen van smokkelaars, krakers en hackers. De capaciteiten van de Droids zorgden – samen met de zeldzaamheid – ervoor dat dit zeer zeldzame Droids waren.

Enkele bekende B2-X units waren Blue Max en Flirt.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki