Wikia

Yodapedia

BARC Speeder Bike

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
BARC Speeder Bike
BARC Speeder.jpg
Product
Model:

Biker Advanced Recon Commando Speeder Bike

Klasse:

Speeder Bike

Ontwerp:

Aratech Repulsor Company

Fabrikant:

Aratech Repulsor Company

Prijs:

8.300 Credits

Specificaties
Afmeting:

4,57 tot 4,83 meter

Snelheid:

520 km/h

Bemanning:

1

Passagiers:

1

Vracht:

5 kilogram

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

BARC Speeder model.jpg

BARC Speeder

De BARC Speeder Bike (Biker Advanced Recon Commando) was een model Speeder Bike dat tijdens de Clone Wars werd gebruikt door de Galactic Republic.

Bouw & TakenEdit

De BARC Speeder werd ontwikkeld door Aratech Repulsor Company naar voorbeeld van de Ripper Speeder Bike ontwikkeld door hun rivaal Mobquet. De BARC was zwaarder van model dan de ietwat oudere 74-Z Speeder Bike en was oorspronkelijk bedoeld als voertuig voor de ARC Troopers. Ze werden geschilderd in witrood maar sommige modellen droegen andere kleurschakeringen. De modellen bleken echter zo succesvol dat ze werden gebruikt door alle Clone Troopers op vele werelden. De BARC maakte een individuele Clone immers sneller, sterker, krachtiger en mobieler. De Speeders werden ingezet in verkennings- en patrouillemissies. Clone Pilots droegen vaak aangepaste helmen die hen uiterst snel informatie kon bezorgen en hun reactiesnelheid vergroten door de aanwezige sensors.

Repulsorlifts dreven de BARC aan met de hulp van een turbine motor vooraan. De BARC was bijzonder sterk bewapend met vier Blaster Cannons voor een Speeder Bike, twee vooraan en twee langs de zijkanten. BARC Speeders werden ook bewapend met Twin Light Blaster Cannons. De BARC kon ook grote hoogtes halen die de meeste Speeder Bikes niet bereikten. Zo gebeurde het ook dat ze LAAT/i Gunships escorteerden terwijl ze troepen dropten. Deze Gunships konden een aantal Speeder Bikes achteraan vervoeren in hun laadruimte.

Tijdens de laatste gevechten in de Clone Wars zagen de BARC Speeders actie op Ruhe, Coruscant, Kashyyyk, Utapau en Saleucami. Clone Commander Neyo knalde Stass Allie’s 74-Z Speeder Bike neer op Saleucami. Na de Battle of Kashyyyk bleven er talloze BARC Speeders over die werden gebruikt door de Wookiees of door bezoekers van de planeet.

Tijdens de beginjaren van het Galactic Empire bleven de BARC Speeders in gebruik.

BARC Speeder gebruikersEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki