Wikia

Yodapedia

BG-J38

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
BG-J38
BG-J38.jpg
Specificaties
Model:

J9 Worker Drone

Fabrikant:

Roche

Kleur:

Okergeel, grijs

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,90 meter

Biografie
Eigenaar:

Jabba the Hutt

Taken:

Hologame Droid

Affiliatie:

Jabba the Hutt

BG-J38 (Beegee) was een J9 Worker Drone gemaakt door de Verpine die aanwezig was in Jabba’s Palace toen Han Solo werd bevrijd in 4 ABY. Net als alle J9’s had BG-J38 het lichaam van een 8D8 Smelting Operator met een insectachtig hoofd.

BiografieEdit

Jabba kocht Beegee aan als een van de talloze Labor Droids, die onder het bewind van EV-9D9 of een andere Supervisor zou opereren in Jabba's Droidpool. Maar Jabba's wachters ontdekten een verborgen eigenschap van de Droid. Uitgerust met een Arjan II Logic Computer bleek BG-J38 tegenstander na tegenstander te verslaan in allerlei Hologames. Al snel werd duidelijk dat Beegee geen ordinaire J9 Worker Drone was. De droid bleek een kampioen te zijn in Dejarik en allerlei andere hologames. Tijdens zijn periode in Jabba's Palace was BG-J38 de onverslagen kampioen, maar de Droid was in elk geval slim genoeg om Jabba wel te laten winnen. Door zijn spelverslaving en ervaring werd Beegee een populaire gast in Jabba's Palace bij de meeste bendeleden.

BG-J38 Rotj.jpg

BG-J38 in Jabba’s Throne Room

BG-J38’s geliefkoosde plaats in het paleis waren twee spelmachines die in de muur waren gebouwd in Jabba’s Throne Room, rechts van de inkom. Toch hoopte hij om te ontsnappen uit het paleis of om desnoods te worden vernietigd.

Na de dood van Jabba verliet BG-J38 het paleis op zoek naar onbekende oorden waar de Droid mogelijk zijn gok- en spelverslaving kon stillen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki