Wikia

Yodapedia

Bal'demnic

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bal'demnic
Bal'demnic.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Auril Sector

Stelsel:

Bak'rofsen System

Fysisch
Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Oceanen
Tropische eilanden

Maatschappelijk
Inheems:

Kon'me

Bal'demnic was een planeet in de Outer Rim die tijdens de Clone Wars de locatie was van de Battle of Bal'demnic.

Bal'demnic was een oceaanplaneet die bezaaid was met allerlei tropisch eilanden. De planeet bezat alle ingredediënten om uit te groeien tot een toeristisch oord. Ware het niet dat de reptielachtige Kon'me die afkomstig waren van Bal'demnic daar een stokje voor staken en helemaal niet wensten toeristen te ontvangen op hun wereld.

De Kon'me leefden een relatief eenvoudig bestaan in hun woningen op de stranden van tropische eilanden. De elite woonde zelfs in koepelachtige structuren op de rotsen van de planeet. Bal'demnic was een onbekende planeet die zo goed als volledig links werd gelaten, totdat scouts van de Commerce Guild er Cortosis ontdekte in de rotsen.

De CIS stelde de Kon'me voor een ultimatum, ofwel mocht het Cortosis gemijnd worden ofwel zou een aanval plaatsvinden. De leiders gingen akkoord maar de Kon'me fracties die de kustgebieden bevolkten, ging er helemaal niet mee akkoord en trokken ten strijde tegen de CIS. Deze aanval werd gevolgd door de Jedi High Council en Mace Windu stuurde een Jedi Task Force met Clone Troopers naar de planeet onder leiding van Halagad Ventor en Sha Koon.

Toen de Jedi arriveerden was de planeet in chaos. De Kon'me boden stevige weerstand met sterke wapens en toen ook de Clones begonnen te landen op Bal'demnic, openden de Kon'me het vuur op elke indringer. Door het onregelmatige terrein op de planeet besloten zowel de CIS als de Galactic Republic om zich terug te trekken. De Republic hield wel nog schepen nabij Bal'demnic om een nieuwe invasie van de CIS te voorkomen.

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki