Wikia

Ball Creature of Duroon
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Lengte:

0,30 tot 0,50 meter

Voeding:

Herbivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Duroon

Het Ball Creature of Duroon – ook wel bekend als Bouncebeast – was een vreemde, vreedzame herbivoor van op Duroon.

FysiologieEdit

Het Ball Creature had geen ledematen of zintuiglijke organen. De huid van dit wezen was zo flexibel dat het een ledemaat kon aanmaken indien nodig. Daarom konden ze ook organen als een mond of ogen genereren indien nodig. Deze structuur liet hen ook toe om hun beroemde stuit te maken wanneer ze zich voortbewogen.

Het dier was zeer glad en kon talloze kleuren hebben, gaande van groen, blauw, geel of zelfs fluorescerend. Deze kleuren waren een eigenschap om te kunnen overleven, net als het gegeven dat ze zich zeer makkelijk voortplantten.

LevenEdit

Deze dieren leefden tijdens de nacht en leefden in groepen al waren sommige exemplaren ook individueel terug te vinden. Wanneer een roofdier aanviel, concentreerde het zich op de dieren met de felste kleuren. Hoewel dat dier meestal ten prooi viel, kon de rest van de kudde ontsnappen.

Bal Creatures waren zeer schuchter en vluchtten bij het minste gevaar dat dreigde. Sommige intelligente roofdieren hadden ontdekt dat ze deze dieren beter in een ravijn konden laten vallen.

De Bouncebeasts waren afkomstig van Duroon maar werden naar tal van andere planeten geëxporteerd door handelaars. Waar ze in het wild leefden, was het niet ongewoon om deze beesten al botsend en rollend te zien migreren naar een andere voedplaats. Soms werden ze ook gebruikt als waakdieren omdat ze zo snel alarm sloegen.

Het Ball Creature was door zijn zachtaardig karakter één van de populaire huisdieren in de Corporate Sector geworden. Het was zelfs beroemd geworden als mascotte van het Bonadan Bouncebeasts Gravball team.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki