Wikia

Banu Hydia
Uiterlijke kenmerken
Species:

Duros

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Duro

Overleden:

+/- 3.694 BBY

Functie:

Verkenner

AmaroFonteen

Amaro Fonteen speelt Banu Hydia

Banu Hydia was een Duros verkenner en ontdekkingsreiziger die een grote rol speelde in het vastleggen van de Hydian Way. Deze Hyperspace Route werd ook naar hem genoemd.

BiografieEdit

Het leven van Banu Hydia was grotendeels bekend dankzij de opera The Kallea Cycle van Trebian Shullos die de ontdekking van de Hydian Way vertelde. Daarom was het niet makkelijk om feit van fictie te onderscheiden. Tijdens de New Order maakte men de opmerking dat de rol van Hydia serieus overdreven was omdat een Duros nooit tot zulke daden in staat was. Dit was een gevolg van de High Human Culture van de New Order en bijgevolg weerspiegelde deze uitspraak ook niet de werkelijke levensloop van Hydia. Tijdens de New Order werd de rol van Banu gespeeld door Amaro Fonteen, een Mens in plaats van een Duros.

In The Kallea Cycle was Banu een Duros verkenner die op hetzelfde moment als Freia Kallea leefde en werkzaam was. In tegenstelling tot twee Neimoidian verkenners, Thoax Osaax en Farge Osaax, raakte Banu bevriend met Freia. Hydia weigerde te werken voor de Neimoidians en waarschuwde Freia voor hun acties. Freia negeerde zijn raad maar uiteindelijk moest Banu haar wel gaan bevrijden nadat Gran huurlingen haar in opdracht van de Neimoidians hadden gevangengenomen.

Toen Freia gedurende zes jaar spoorloos verdween, bleef Banu actief als scout en bleef hij zoeken naar Freia. Uiteindelijk vond hij haar op Nuvar en beloofde te zwijgen over haar terugkeer als werkneemster van het BoSS in het universum. Toen Freia de Neimoidians voorgoed wil uit de weg ruimen, waarschuwde Hydia Sival Bentioch, Freia's financier, dat zij zich op Imynusoph bevond.

Uiteindelijk geraakte Banu Hydia dodelijk gewond in een gevecht tegen Thoax en Farge Osaax op Imynusoph nadat hij Freia alweer redde. Freia en Sival Bentioch namen het lichaam van hun vriend mee naar Brentaal waar hij begraven werd. Als eerbetoon voor haar vriend, noemde Freia de nieuwe Hyperspace Route de Hydian Way.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki