Wikia

Yodapedia

Baragwin

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Baragwin
Baragwin.jpg
Biologie
Uitspraak:

Bär'-ä-gwĭn

Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Reptiel

Lengte:

2,00 meter

Herkomst
Thuisplaneet:

Old Barag

Kolonies:

Tatooine
Denhui-Eight

Taal:

Baragwinian

Affiliatie:

Galactic Empire

De Baragwin waren een gebochelde, reptielachtige species, afkomstig van Old Barag.

FysiologieEdit

Baragwin hadden een gezet lichaam, twee benen en handen met drie vingers. Hun hoofden waren bijna net zo breed als hun schouders, en ze waren niet bepaald aantrekkelijk in de ogen van buitenstaanders. De Baragwin hadden een dikke, gerimpelde huid in diverse tinten van groen.

De Baragwin hadden een sterk ontwikkeld reukvermogen en waren in staat om emoties waar te nemen via de lichaamsgeur van een persoon. Hoewel het heel intelligente wezens waren werden ze vaak afgedaan als een lagere soort, door hun lompe bewegingen en vervelende manieren. Meestal corrigeerden de Baragwin dit vooroordeel niet en gebruikten de opvatting in hun voordeel.

CultuurEdit

Baragwin waren nooit in grote aantallen te vinden, ze waren echter wel enorm wijdverspreid door het universum. Ze ontwikkelden al vroeg al de mogelijkheden om ruimtereizen te maken en koloniseerden vanaf Old Barag vele werelden. De Baragwin waren waarschijnlijk één van de eerste species die de technologie voor ruimtereizen ontwikkelden, wat ook weer getuigde van hun hoge mate van intelligentie. Net als de mensen bestonden er onder de Baragwin verschillende culturen op de verschillende planeten. Zo waren de Baragwin van Tatooine in hun gedrag heel anders dan die van Denhui-Eight.

Baragwin stonden echter bekend om een heel ander talent. Zij waren namelijk uitstekende wapensmidsen en pantsermakers. Ze waren beroemd voor hun wapenmodificaties, waarmee ze wapentuig aanpasten voor andere species die geen extremiteiten hadden die conventionele wapens konden hanteren. Tot de wapens die zij zelf produceerden behoorden onder andere de Baragwin Assault Blade, de Baragwin Assault Gun en de Baragwin Stun Ray.

Baragwin2.jpg

Baragwin

Bekende BaragwinEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki