Wikia

Yodapedia

Barb Mentir

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Barb Mentir
Barb Mentir.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Weequay

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Groen

Biografie
Thuiswereld:

Sriluur ?

Overleden:

22 BBY

Functie:

Pirate

Vervoer:

Starhawk Speeder Bike
Ubrikkian Tank
Flarestar-class Weequay Ship

Affiliatie:

Hondo Ohnaka's Pirates
Turk Falso

Quote: "We're leavin' without the spice?"
-- Barb Mentir

Barb Mentir was een Weequay piraat die deel uitmaakte van Hondo Ohnaka's Pirates, maar door Turk Falso werd overhaald om Hondo te dwarsbomen.

BiografieEdit

Mentir was makkelijk te herkennen aan het ooglapje over zijn rechteroog. Dat droeg hij sinds hij in een gevecht met een mes zijn oog was verloren in 27 BBY. Hij maakte deel uit van de organisatie van Hondo Ohnaka toen Dooku tijdens de Clone Wars werd gevangen genomen, net als Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi.

Toen Hondo Ohnaka losgeld aan de Republic had gevraagd, slaagde Turk Falso erin om Barb te beïnvloeden en hem voor zijn kar te spannen. Falso droeg aan Mentir op om met een aantal trouwe bendeleden de Nu-class Attack Shuttle van de Republic neer te schieten met een Flarestar-class Weequay Ship. De inzittenden overleefden echter, op Senator Kharrus na, en Turk Falso ging op aanraden van Mentir kijken of er overlevenden waren. De Republic Clone Troopers verzetten zich onder leiding van Jar Jar Binks en de Spice werd in eigen rangen gehouden na een succesvolle achtervolging op Skalders.

Toen bleek dat Falso zijn leugens niet langer konden verborgen blijven, raadde hij Mentir aan om met hem te vluchten in een Flarestar-class. Toen ze wilden vluchten, stond Dooku hen echter op te wachten. De Sith Lord greep Falso vast en manipuleerde hem om Mentir neer te schieten. Vervolgens vluchtte Dooku in de Flarestar-class nadat hij ook Falso had gedood.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki