Wikia

Yodapedia

Baron Administrator

11.111pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Lando Baron.jpg

Baron Administrator Calrissian

Quote: "Welcome. I'm Lando Calrissian. I'm the Administrator of this facility. and who might you be?"
-- Lando Calrissian

Baron Administrator (vrouwelijk: Baroness Administrator) was de titel die de persoon droeg die op Cloud City de hoogste functie bezette.

Ecclessis Figg, de legendarische stichter van Cloud City, stelde een decreet op toen hij op sterven lag dat de functie van Baron Administrator moest worden bepaald door de vorige Administrator of door een stemming onder de Exex en het Parliament of Guilds. Figg creërde hierdoor echter een politiek gesjoemel waardoor heel wat corrupte, onstabiele en zwakke Baron Administrators aan de macht kwamen op Cloud City. De titel was lange tijd gewoonweg te koop.

Het werk van de Baron Administrator bestond er hoofdzakelijk in om er voor te zorgen dat Cloud City perfect kon opereren en dat alle aspecten van de stad konden blijven bestaan. Een andere taak die deze titel met zich meedroeg was die van rechter in jurisdictie. Wanneer een beschuldigde niet wenste om te worden verhoord voor een Guild Tribunal, dan moest de Baron zijn of haar stem uitspreken die niet meer kon herroepen worden.

Het Administrator's Palace bevond zich in het centrum van het hoogste plein op Cloud City. In dit gebouw bevonden zich ook nog andere belangrijke kantoren en woningen. De Baron Administrator ging gewoonlijk gekleed in mooie gewaden gemaakt van dure en zeldzame stoffen.

Bekende Baron AdministratorsEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki