Wikia

Yodapedia

Battle for the Sunstar

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Battle for the Sunstar
Battle for the Sunstar.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Ewoks

Seizoen:

2

Aflevering:

20

Schrijver:

Paul Dini

Regie:

Raymond Jafelice

Uitzending:

December 6, 1986

Vorige:

Bringing Up Norky

Volgende:

Party Ewok

PD-28.jpg

PD-28

Battle for the Sunstar was de 20ste aflevering in het 2de seizoen van Star Wars: Ewoks. Het is de enige aflevering waar het Empire zijn opwachting maakt. De aflevering werd geschreven door Paul Dini.

SynopsisEdit

De wetenschapper Dr. Raygar heeft de Sunstar van Bright Tree Village op het oog om aan de Emperor te presenteren. Admiral Kazz gelooft niet veel van Raygars praat en staat sceptisch tegenover zijn plan.

Op Endor bezoeken Wicket, Kneesaa, Teebo en Latara en nest Goopa. Hun bezoekje loopt echter ongelukkig af en plotseling horen ze een Fircle huilen in een valstrik. Ook Latara wordt opgeslokt door de vreemde val die Teebo gelukkig kan vernietigen met magie. Maar direct daarna valt Raygar aan en eist de ligging van Bright Tree Village. Om zijn vrienden te redden die door Raygar waren gegrepen, verklapt Wicket de locatie van zijn dorp.

Wicket en zijn vrienden worden gevangengezet in Raygar's Transport Ship maar krijgen onverwachtse hulp van PD-28. De Droid is erg behulpzaam en vindt vriendschap bij de Ewoks die hij bij Raygar nooit kreeg. PD vervoert de Ewoks in een Shuttle Pod en ontsnapt zo uit Raygar's schip.

Ondertussen valt Raygar Bright Tree Village aan met Reconaissance Droids. Logray kan dankzij de Sunstar de aanvallen afweren totdat Raygar de Sunstar van Logray steelt. De Ewoks lijken hun magische voorwerp te verliezen wanneer Wicket en zijn vrienden landen met de Pod. Zij zetten meteen de achtervolging in op Raygar met hulp van PD-28.

Raygar verheugt zich ondertussen op de komst van de Emperor die persoonlijk de Sunstar wil komen ophalen. Maar Raygar krijgt te veel ambities en wil de Sunstar voor zichzelf houden en het gebruiken om extra kracht te geven aan een wapen en daarmee de Emperor te doden. Eens aan boord van de Star Destroyer vermommen de Ewoks zich in Droids nadat PD-28 werd gegrepen en naar de schroothoop werd gevoerd. Wicket en Kneesaa gaan PD bevrijden terwijl Latara en Teebo de Sunstar zoeken.

Raygar neemt Latara en Teebo echter gevangen en lanceert hen in een Pod die de Lambda-class T4-a Shuttle van Palpatine tegemoetkomt. Na het redden van PD-28 bereiken nu ook Wicket en Kneesaa het vertrek van Raygar. In een gevecht tussen Wicket en Raygar vuurt het wapen per ongeluk een dodelijke straal die de Lambda-class T4-a Shuttle van Palpatine maar net kan ontwijken. Met hulp van de Sunstar overmeesteren Kneesaa en Wicket Raygar die zelfs wordt gearresteerd door Kazz omdat hij het vuur opende op de Emperor. Niet lang later arriveert de Emperor toch aan boord van de ISD. Dr. Raygar wordt afgevoerd met alle gevolgen van dien.

Op Endor heerst er feest omdat de Sunstar is gered. PD-28 gaat op zoek naar zijn goede, oorspronkelijke meester en zegt vaarwel aan de Ewoks.

DebuutEdit

PersonagesEdit

CreaturesEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki